Sekti siuntą: geriausi būdai per DPD ir Omniva

Kaip tai veikia ir kodėl tai svarbu

Užsisakėte prekes internetu ir dabar laukiate kaip mažas vaikas prie kalėdinės eglutės? Suprantu tą jausmą. Gera žinia ta, kad šiandien nebereikia spėlioti, kur keliauja jūsų siunta – kurjerių įmonės leidžia sekti kiekvieną jos žingsnį realiu laiku. DPD ir Omniva yra dvi populiariausios pristatymo paslaugų tiekėjos Lietuvoje, ir abi siūlo patogius būdus stebėti, kur dabar yra jūsų laukiamas paketas.

Siuntų sekimo sistema veikia gana paprastai – kiekviena siunta gauna unikalų identifikavimo kodą, panašų į asmens kodą žmogui. Šis kodas registruojamas kiekviename logistikos grandinės taške: kai siunta paimama iš siuntėjo, kai ji atvyksta į rūšiavimo centrą, kai išvyksta į kitą miestą, kai pasiekia vietinį padalinį ir galiausiai – kai ją paima gavėjas. Visa ši informacija keliauja į centrinę duomenų bazę ir tampa prieinama jums per įvairius kanalus.

DPD sekimo galimybės – daugiau nei vienas būdas

DPD sistema yra viena iš patogesnių rinkoje. Pirmiausia, kai tik siunta pradeda kelionę, jums į el. paštą ar telefono SMS ateina pranešimas su sekimo numeriu. Šis numeris paprastai susideda iš 14 skaitmenų ir atrodo maždaug taip: 01234567891234.

Paprasčiausias būdas sekti DPD siuntą – tiesiog apsilankyti oficialioje svetainėje dpd.com/lt ir viršutinėje dalyje rasti sekimo laukelį. Įvedate numerį, spaudžiate „Sekti” ir matote visą informaciją. Sistema rodo ne tik tai, kur siunta yra dabar, bet ir visą jos kelionės istoriją – kada ji buvo paimta, per kokius miestus keliavo, kada atvyko į jūsų miestą.

Bet štai kas įdomu – DPD turi ir mobilią aplikaciją, kuri yra kur kas patogesnė nei svetainė. Programėlė „myDPD” leidžia ne tik sekti siuntas, bet ir keisti pristatymo detales jau kelionės metu. Pavyzdžiui, jei supratote, kad pristatymo dieną būsite darbe, o ne namuose, galite nukreipti siuntą į artimiausią DPD Pickup punktą. Arba perkelti pristatymą į kitą dieną. Tai labai patogu, nes nebereikia skambinti į klientų aptarnavimą ir aiškintis.

DPD taip pat siūlo labai naudingą funkciją – tikslų pristatymo laiko langą. Kai kurjeris jau yra jūsų rajone ir artėja prie jūsų adreso, sistema gali parodyti, kad pristatymas numatytas, pavyzdžiui, tarp 14:30 ir 15:30. Kai kuriose šalyse net galima stebėti kurjerį žemėlapyje realiu laiku, kaip Bolt ar Wolt vairuotoją, nors Lietuvoje ši funkcija dar ne visada veikia.

Omniva sekimo sistema ir jos ypatumai

Omniva, kilusi iš Estijos, Lietuvoje taip pat yra labai populiari, ypač dėl savo plačiai išvystyto paštomatų tinklo. Jų sekimo sistema veikia šiek tiek kitaip nei DPD, bet ne mažiau efektyviai.

Omniva sekimo numeris paprastai trumpesnis – apie 10-13 simbolių, ir dažnai prasideda raidėmis (pavyzdžiui, „CP123456789LT” arba „RA123456789EE”). Sekti siuntą galite oficialioje svetainėje omniva.lt, kur taip pat yra sekimo laukelis pagrindiniame puslapyje.

Kas įdomu Omniva atveju – jie labai orientuoti į paštomatus. Jei jūsų siunta keliauja į paštomatą, gausite ne tik sekimo informaciją, bet ir specialų durų atidarymo kodą bei QR kodą, kai siunta bus pristatyta. Šis kodas ateina SMS žinute ir el. paštu. Turite 7 dienas atsiimti siuntą, o jei nespėjate – ji grąžinama siuntėjui.

Omniva aplikacija „Omniva Mobile” taip pat verta dėmesio. Ji leidžia matyti visas jūsų siuntas vienoje vietoje, net jei jų yra kelios. Be to, programėlėje galite iš anksto užsiregistruoti savo dažniausiai naudojamus paštomatus kaip „mėgstamiausius”, ir sistema automatiškai parodys, kaip greitai galėsite pasiekti juos iš dabartinės jūsų buvimo vietos.

Kai kažkas eina ne taip – problemų sprendimas

Gyvenime pasitaiko visokių situacijų. Kartais sekimo informacija neatsinaujina, kartais siunta „įstringa” vienoje vietoje kelioms dienoms, o kartais sekimo numeris apskritai nerodo jokios informacijos.

Jei sekimo numeris neveikia, pirmas dalykas – patikrinkite, ar teisingai jį įvedėte. Skamba banaliai, bet dauguma problemų kyla būtent dėl to. Atkreipkite dėmesį į raides „O” ir skaičius „0”, raides „I” ir skaičius „1” – jos labai panašios. Taip pat įsitikinkite, kad nenukopijuote tarpų prieš ar po numerio.

Jei numeris tikrai teisingas, bet sistema vis tiek nieko nerodo, palaukite kelias valandas. Kartais informacija į sistemą patenka su nedideliu vėlavimu, ypač jei siunta buvo ką tik perduota kurjeriui. DPD ir Omniva paprastai užregistruoja siuntą per 2-4 valandas nuo paėmimo.

Kai siunta „įstringa” – pavyzdžiui, kelias dienas rodo tą pačią būseną „Apdorojama rūšiavimo centre” – tai gali reikšti kelias skirtingas situacijas. Galbūt siunta laukia muitinės patikros (jei ateina iš užsienio), galbūt yra techninių problemų su etiketės nuskaitymu, arba tiesiog yra didelis siuntų srautas (ypač prieš šventes). Jei būsena nesikeičia ilgiau nei 3-4 darbo dienas, verta susisiekti su klientų aptarnavimu.

DPD klientų aptarnavimo telefonas Lietuvoje: +370 5 233 3033, o Omniva: +370 5 219 0490. Abi įmonės taip pat turi el. pašto palaikymą ir chat’us svetainėse, kurie kartais būna net patogesni nei skambinimas.

Tarptautinių siuntų sekimas – papildomi niuansai

Kai siunta keliauja iš užsienio, sekimo procesas tampa šiek tiek sudėtingesnis. Čia įsijungia kelios skirtingos logistikos įmonės, ir informacija ne visada sklandžiai perduodama tarp jų sistemų.

Pavyzdžiui, užsisakėte prekę iš Vokietijos interneto parduotuvės. Siuntėjas perduoda paketą vokiečių kurjerių įmonei, ta veža iki Lietuvos sienos, paskui siuntą perima DPD arba Omniva Lietuvoje. Kiekviena įmonė turi savo sekimo numerį, ir kartais reikia naudoti skirtingus numerius skirtingose sistemose.

Geras patarimas – jei siunta tarptautinė, bandykite sekimo numerį įvesti į universalias sekimo sistemas, tokias kaip 17track.net arba parcelsapp.com. Šios platformos automatiškai atpažįsta, kokiai kurjerių įmonei priklauso numeris, ir rodo informaciją iš įvairių šaltinių. Tai ypač naudinga, kai siunta keičia kelis vežėjus.

Muitinė – tai dar viena tema. Jei siunta ateina iš ne ES šalies ir viršija tam tikrą vertę (nuo 2021 m. bet kokia komercinė siunta apmokestinama), ji turi praeiti muitinės tikrinimą. Šiuo metu sekimo informacija gali rodyti „Laukia muitinės išleidimo” arba panašiai. Šis procesas gali užtrukti nuo kelių valandų iki kelių dienų, priklausomai nuo siuntų srauto ir deklaracijos tikslumo.

Pranešimų nustatymai ir automatizavimas

Nebūtina kas valandą tikrinti, kur jūsų siunta – galite nustatyti automatinius pranešimus, kurie jus informuos apie svarbius įvykius.

DPD automatiškai siunčia pranešimus, jei užsiregistravote myDPD aplikacijoje arba jei siuntėjas pateikė jūsų kontaktus. Gausite pranešimą, kai siunta bus paimta, kai ji atvyks į jūsų miestą, ir kai kurjeris bus pakeliui pas jus. Kai kurie žmonės skundžiasi, kad pranešimų per daug, bet aplikacijoje galite pasirinkti, kokius pranešimus norite gauti.

Omniva taip pat siunčia SMS ir el. laiškus svarbiausiais momentais. Pats svarbiausias pranešimas – kai siunta pasiekia paštomatą ir jums ateina atidarymo kodas. Šis pranešimas paprastai ateina per kelias minutes po to, kai kurjeris įdeda siuntą į paštomatą.

Jei norite dar daugiau kontrolės, galite naudoti trečiųjų šalių aplikacijas kaip „Parcel Track” ar „AfterShip”. Jos leidžia pridėti visas savo siuntas iš įvairių kurjerių įmonių į vieną sąrašą ir gauti vienodus pranešimus apie visas. Tai ypač patogu, jei dažnai perkate internetu ir vienu metu laukiate kelių siuntų iš skirtingų šaltinių.

Privatumas ir saugumas sekant siuntas

Čia yra viena svarbi detalė, apie kurią ne visi pagalvoja – sekimo numeris yra jautri informacija. Bet kas, turintis jūsų sekimo numerį, gali matyti jūsų adresą, vardą, pavardę ir stebėti, kada siunta bus pristatyta.

Tai gali būti saugumo problema, ypač jei dalijatės sekimo numeriu socialiniuose tinkluose ar viešuose forumuose. Yra buvę atvejų, kai sukčiai naudojo šią informaciją – pavyzdžiui, sužinodavo, kada siunta bus pristatyta, ir bandydavo ją perimti apsimetę gavėju.

Todėl keletas praktinių patarimų:
– Nesidalinkite visu sekimo numeriu viešai. Jei norite parodyti draugui, kur jūsų siunta, geriau padarykite ekrano nuotrauką su užtemdytu numeriu.
– Jei perkate brangias prekes, geriau rinkitės pristatymą į paštomatą ar atsiėmimo punktą, o ne tiesiai į namus.
– Kai atsiimate siuntą iš kurjerio, jis gali paprašyti pateikti asmens dokumentą. Tai ne priekabumas, o saugumo priemonė.

DPD ir Omniva sistemos yra gana saugios – jos naudoja šifravimą ir reikalauja autentifikacijos, kai bandote keisti pristatymo detales. Bet pats svarbiausias saugumo elementas – tai jūsų budrumas.

Ką daryti, kai siunta prarandama

Nors tai nutinka retai, kartais siunta tiesiog dingsta. Sekimo informacija gali rodyti, kad ji buvo pristatyta, nors jūs jos negavote, arba ji gali tiesiog „užstrigti” kažkur be jokios informacijos.

Pirmas žingsnis – susisiekite su kurjerių įmone. DPD ir Omniva turi procedūras prarastų siuntų paieškai. Jie gali inicijuoti tyrimą, kuris paprastai trunka 5-10 darbo dienų. Per šį laiką tikrinami visi rūšiavimo centrai, sandėliai ir kiti tarpiniai punktai.

Jei siunta buvo pažymėta kaip „Pristatyta”, bet jūs jos negavote, situacija šiek tiek sudėtingesnė. Kurjeriai paprastai turi įrodymus – kurjerio parašą ar nuotrauką, patvirtinančią pristatymą. Bet kartais klaidos pasitaiko – siunta gali būti palikta ne prie tų durų daugiabutyje arba atiduota kaimynui.

Svarbiausia – nedelskite. Kuo greičiau praneškite apie problemą, tuo didesnė tikimybė, kad siunta bus rasta. Dauguma kurjerių įmonių turi aiškius terminus – pavyzdžiui, apie nepristatytą siuntą reikia pranešti per 24 valandas nuo nurodytos pristatymo datos.

Jei siunta tikrai prarasta ir jos surasti nepavyksta, turite teisę į kompensaciją. DPD ir Omniva turi apdraudą, kuri paprastai padengia siuntų vertę iki tam tikros sumos (dažniausiai iki 500-1000 eurų, priklausomai nuo paslaugos tipo). Tačiau kompensacijos procesui gali prireikti pateikti pirkimo įrodymus – sąskaitas, čekius ar kitus dokumentus.

Kai siunta pagaliau atvyksta – paskutiniai niuansai

Taigi, sekimo sistema rodo, kad jūsų siunta jau čia pat. Jei tai pristatymas į namus, DPD kurjeris paprastai paskambina į duris ir laukia, kol atidarysite. Jei jūsų nėra namuose, jis gali paskambinti telefonu (jei turite numerį sistemoje) arba palikti pranešimą pašto dėžutėje. Siunta paprastai grąžinama į rūšiavimo centrą ir kitą dieną bandoma pristatyti dar kartą.

Omniva paštomatų atveju viskas paprastesnė – gavote kodą, nuėjote prie paštomato, įvedėte kodą arba nuskanavote QR kodą telefone, ir durys atsidaro. Vienas patarimas – jei siunta didelė, atkreipkite dėmesį, kuris langelis atsidaro. Kartais žmonės pamiršta paimti siuntą iš viršutinių langelių, nes jie yra aukštai ir ne iš karto matomi.

Prieš pasirašant ar patvirtinant siuntą, verta patikrinti pakuotės būklę. Jei matote aiškių pažeidimų – suplyšusią dėžę, suminkštytus kampus, drėgmės žymes – turite teisę atsisakyti priimti siuntą arba priimti ją su pastabomis. Kurjeris turėtų tai užfiksuoti, ir vėliau bus lengviau pareikšti pretenziją.

Omniva paštomatų atveju situacija sudėtingesnė, nes niekas nestebi, kaip jūs atsiimate siuntą. Jei pakuotė pažeista, iškart darykite nuotraukas ir susisiekite su Omniva klientų aptarnavimu. Kuo greičiau tai padarysite, tuo geriau.

Dar vienas dalykas – jei siunta reikalauja papildomo mokėjimo (pavyzdžiui, muitinės mokesčių ar pristatymo mokesčio, kurio neapmokėjo siuntėjas), kurjeris arba paštomato sistema jus informuos. DPD kurjeris gali priimti mokėjimą kortele, o Omniva paštomato atveju paprastai reikia apmokėti iš anksto per jų sistemą.

Ir paskutinis, bet ne mažiau svarbus dalykas – po sėkmingo pristatymo sekimo informacija paprastai lieka prieinama dar kurį laiką (dažniausiai 30-90 dienų), bet paskui ji ištrinama iš viešai prieinamos sistemos. Todėl jei perkate brangias prekes ir norite išsaugoti pristatymo įrodymą, padarykite ekrano nuotrauką su visa sekimo istorija. Tai gali praversti, jei vėliau kils kokių nors ginčų su pardavėju.

Šiuolaikinės siuntų sekimo sistemos tikrai palengvina gyvenimą. Nebereikia nerimauti, kur dingo jūsų paketas, ar jis apskritai bus pristatytas. DPD ir Omniva abi siūlo patikimas, patogias sistemas, kurios veikia skirtingai, bet abi efektyviai. Pagrindinis dalykas – išmokti jomis naudotis, suprasti, ką reiškia skirtingos būsenos, ir žinoti, ką daryti, kai kažkas eina ne pagal planą. Su šiomis žiniomis jūsų internetiniai apsipirkinėjimai taps dar malonesnė patirtis.

Veröffentlicht in Technologijos.