Ford modeliai: hibridinės technologijos

Kaip Ford pradėjo hibridų kelionę

Kai 2004 metais Ford pristatė pirmąjį Escape Hybrid, daugelis žmonių dar net nesuprato, kas tas hibridas. Tuo metu Toyota jau turėjo Prius, bet amerikietiškos automobilių kompanijos vis dar buvo įsikibusios į didžiulius V8 variklius. Ford sprendimas investuoti į hibridines technologijas buvo drąsus žingsnis, kuris dabar, po beveik dviejų dešimtmečių, atrodo kaip viena protingiausių strategijų.

Escape Hybrid tapo pirmuoju amerikietišku hibridinio visureigiu. Tai nebuvo tik marketingo triukas – Ford rimtai investavo į technologiją, kuri leido šiam SUV važiuoti mieste vartojant vos 7-8 litrus šimtui kilometrų. Tuomet tai buvo revoliucija, nes panašaus dydžio automobiliai su įprastais varikliais rijo po 12-15 litrų.

Kaip veikia Ford hibridinė sistema

Ford hibridinė technologija yra gana sudėtinga, bet pagrindinis principas paprastas. Automobilis turi du variklius – įprastą benzininį ir elektrinį. Šie du variklius gali dirbti kartu arba atskirai, priklausomai nuo situacijos. Tai kaip turėti du arklius, kurie traukia vežimą – kartais dirba abu, kartais tik vienas.

Benzininis variklis Ford hibriduose dažniausiai yra Atkinson ciklo variklis. Tai specialus variklio tipas, kuris veikia šiek tiek kitaip nei įprastas Otto ciklo variklis. Atkinson variklis yra efektyvesnis, bet mažiau galingas – todėl jam ir reikia elektrinio variklio pagalbos. Kai spaudžiate akseleratorių, sistema pati nusprendžia, kurį variklį naudoti arba ar įjungti abu.

Elektrinis variklis gauna energiją iš ličio jonų baterijos paketo, kuris paprastai montuojamas po galinėmis sėdynėmis arba bagažinėje. Ši baterija nėra tokia didelė kaip visiškai elektrinių automobilių – Ford hibriduose ji sveria apie 50-80 kilogramų. Baterija įsikrauna trimis būdais: stabdant automobilį (regeneracinis stabdymas), kai benzininis variklis dirba ir turi perteklinės energijos, arba kai automobilis rieda į kalną žemyn.

Kuo skiriasi įvairūs Ford hibridai

Ford dabar siūlo kelis skirtingus hibridinio variklio tipus, ir čia gali būti painiava. Yra paprastas hibridas (HEV), įkraunamas hibridas (PHEV) ir dar tas, ką Ford vadina „Power Boost” technologija.

Paprastas hibridas – tai klasikinis variantas, kurį rasite tokiuose modeliuose kaip Mondeo Hybrid ar naujasis Kuga Hybrid. Šio automobilio negalite įkrauti iš elektros lizdo. Visa energija ateina iš benzininio variklio ir regeneracinio stabdymo. Tai puikus pasirinkimas tiems, kurie nori taupyti degalus, bet nenori galvoti apie įkrovimą.

Įkraunamas hibridas (PHEV) turi didesnę bateriją, kurią galite įkrauti iš įprastos elektros rozetės. Kuga PHEV, pavyzdžiui, gali nuvažiuoti apie 50-60 kilometrų vien elektra. Tai idealu žmonėms, kurie kasdien važinėja trumpus atstumus – į darbą ir atgal. Jei jūsų kasdienė kelionė yra 30 kilometrų, galite mėnesiais nevažiuoti į degalinę.

„Power Boost” technologija naudojama F-150 pikapuose. Tai galingas hibridas, kuris sukurtas ne tiek degalų taupymui, kiek galiai ir tempimo pajėgumui. Šis hibridas gali temti iki 5,5 tonos ir turi integruotą generatorių, kuris gali maitinti elektros įrankius statybvietėje.

Kokius modelius Ford siūlo su hibridais

Šiuo metu Ford hibridinė gama Europoje yra gana plati. Puma – tai mažas miesto krosoveris, kuris tapo vienu populiariausių hibridų rinkoje. Jo 1.0 litro benzininis variklis dirba kartu su 48V elektrifikuota sistema. Tai techniškai vadinama „švelniuoju hibridu” (mild hybrid), nes elektrinis variklis čia labiau pagalbininkas nei pilnavertis partneris.

Kuga yra vidutinio dydžio SUV, kuris siūlomas tiek kaip paprastas hibridas, tiek kaip įkraunamas. Paprastas Kuga Hybrid turi 2.5 litro benzininį variklį ir elektrinį variklį, kartu gaminančius apie 190 arklio jėgų. PHEV versija yra galingesnė – apie 225 AG.

Mondeo Hybrid buvo vienas pirmųjų Ford sedanų su hibridine technologija Europoje. Naudoja tą pačią sistemą kaip Toyota Camry Hybrid, nes Ford ir Toyota bendradarbiavo kuriant šią technologiją. Mondeo Hybrid yra patogus kelionių automobilis, kuris mieste vartoja tik apie 5-6 litrus.

Explorer Hybrid – tai didelis septynvietis SUV, kuris JAV rinkoje siūlomas su hibridine sistema. Europoje jo nematysite, bet jei kada nors lankysitės Amerikoje ir nuomositės automobilį, tai puikus pasirinkimas šeimai.

F-150 Power Boost – tai legenda. Amerikoje F-150 yra populiariausias automobilis jau keturiasdešimt metų iš eilės. Hibridinė versija išlaiko visą pikapo funkcionalumą, bet prideda efektyvumo ir papildomų galimybių.

Ar verta rinktis Ford hibridą

Čia priklauso nuo jūsų situacijos. Jei gyvenate mieste ir daug stovite spūstyse, hibridas tikrai atsipirks. Mieste hibridai vartoja perpus mažiau degalų nei įprasti automobiliai. Tai reiškia, kad per metus galite sutaupyti 500-1000 eurų vien degalams.

Bet jei dažniausiai važinėjate greitkeliais, skirtumas bus mažesnis. Greitkelyje hibridinis variklis neturi tokio didelio pranašumo, nes ten nėra stabdymų, kurių metu būtų kraunama baterija. Tiesoje, 120 km/h greičiu važiuojant, hibridas gali vartoti tik 1-2 litrais mažiau nei įprastas benzininis automobilis.

Įkraunamas hibridas verta rinktis, jei turite galimybę jį kasdien įkrauti namuose arba darbe. Jei neturite savo parkavimo vietos su elektros lizdu, PHEV praras didžiąją savo pranašumo dalį. Tuomet geriau rinktis paprastą hibridą, kuris nereikalauja jokios papildomos infrastruktūros.

Dar vienas svarbus aspektas – aptarnavimas. Ford hibridai yra patikimi, bet jų remontas gali būti brangesnis nei įprastų automobilių. Baterijos paketas paprastai turi 8 metų arba 160,000 km garantiją, bet po to jos keitimas gali kainuoti 2000-4000 eurų. Tiesa, dauguma baterijų ištveria ilgiau nei garantija.

Ką reikia žinoti apie hibridų eksploataciją

Hibridų vairavimas šiek tiek skiriasi nuo įprastų automobilių. Pirmiausia, turite priprasti prie tylumo. Kai automobilis važiuoja vien elektra, girdite tik padangų ūžesį ir vėjo švilpimą. Tai gali būti keista pirmąsias dienas, bet greitai įprantama.

Stabdymas hibride taip pat kitoks. Regeneracinis stabdymas reiškia, kad kai atleidžiate akseleratorių, automobilis lėtėja stipriau nei įprastas. Tai todėl, kad elektrinis variklis virsta generatoriumi ir kuria pasipriešinimą, kartu kraudamas bateriją. Kai priprantate prie šio efekto, galite važiuoti beveik nenaudodami stabdžių – tiesiog valdote greitį akseleratoriumi.

Žiemą hibridai vartoja daugiau degalų nei vasarą. Tai normalu, nes šildyti saloną reikia energijos, o šalta baterija veikia ne taip efektyviai. Skirtumas gali būti 1-2 litrai šimtui kilometrų. Taip pat žiemą benzininis variklis dažniau įsijungia, kad sušildytų variklį ir saloną.

Jei turite įkraunamą hibridą, įkrovimas namuose iš įprastos 220V rozetės užtrunka apie 4-6 valandas. Tai reiškia, kad galite prijungti vakarą ir ryte automobilis bus pilnai įkrautas. Elektros sąskaita padidės apie 20-40 eurų per mėnesį, priklausomai nuo to, kiek važinėjate.

Kokia Ford hibridų ateitis

Ford jau paskelbė, kad iki 2030 metų Europoje pardavinės tik elektrinius automobilius. Tai reiškia, kad hibridai yra pereinamasis etapas. Bet tai nereiškia, kad dabartiniai hibridai staiga taps beverčiai – jie ir toliau veiks dar daug metų.

Naujausi Ford hibridai naudoja vis pažangesnes technologijas. Naujasis Kuga Hybrid, pavyzdžiui, turi dirbtinio intelekto sistemą, kuri mokosi iš jūsų vairavimo stiliaus ir maršrutų. Jei kasdien važiuojate tuo pačiu keliu, sistema išmoksta, kur geriau naudoti elektrinį variklį, o kur benzininį.

Ford taip pat eksperimentuoja su vandenilio elementų technologija sunkvežimiams. Tai hibrido atmaina, kur elektra gaminama iš vandenilio, o ne kraunama iš baterijos. Bet ši technologija dar toli nuo masinės gamybos.

Įdomu tai, kad Ford hibridų technologija dabar naudojama ne tik lengviesiems automobiliams. E-Transit Custom, pavyzdžiui, yra elektrinis furgonas, kuris naudoja technologijas, išvystytas kuriant hibridus. Transit PHEV versija leidžia kurjeriams dirbti mieste vien elektra, bet ilgoms kelionėms turėti benzininį variklį kaip atsarginį variantą.

Ar hibridas tinka jums – praktiniai patarimai

Prieš perkant Ford hibridą, suskaičiuokite savo tipiškus maršrutus. Jei per metus nuvažiuojate mažiau nei 10,000 kilometrų, hibridų pranašumas nebus toks didelis, kad atsipirktų didesnė pradinė kaina. Hibridai paprastai kainuoja 3000-5000 eurų brangiau nei analogiški benzininiai modeliai.

Bet jei važinėjate daug ir dažnai stovite spūstyse, hibridas gali atsipirkti per 3-4 metus. Ypač jei degalų kainos lieka aukštos. Taip pat neužmirškite, kad kai kuriose šalyse hibridams taikomos mokesčių lengvatos arba jie gali naudotis viešojo transporto juostomis.

Testinė važiavimą būtinai atlikite įvairiomis sąlygomis. Pabandykite pavažiuoti ir mieste, ir greitkeliu. Pasižiūrėkite, kaip automobilis elgiasi įsibėgėjant, kaip veikia stabdžiai, ar patogus vairavimas. Kai kuriems žmonėms nepatinka, kad hibridas kartais vibruoja, kai įsijungia benzininis variklis.

Jei renkate įkraunamą hibridą, prieš perkant įsitikinkite, kad turite kur jį krauti. Paskaičiuokite, kiek kainuos įkrovimo stotelės įrengimas namuose. Paprastai tai kainuoja 500-1500 eurų, priklausomai nuo jūsų elektros sistemos ir montavimo sudėtingumo.

Dar vienas patarimas – pažiūrėkite, kokios yra naudotų Ford hibridų kainos. Jei ketinate automobilį laikyti tik kelerius metus, svarbu žinoti, kaip jis išlaikys vertę. Paprastai Ford hibridai išlaiko vertę gerai, ypač tokie modeliai kaip Kuga ar Puma. Bet įkraunamų hibridų rinka dar jauna, todėl sunku prognozuoti jų vertės kritimą.

Galiausiai, nebijokite hibridų technologijos. Tai nėra kažkas labai sudėtingo ar trapaus. Šiuolaikiniai Ford hibridai yra patikimi kaip ir įprasti automobiliai. Tiesiog tai kitas būdas važiuoti – efektyvesnis, tylus ir dažnai malonesnis. Jei turite galimybę, pabandykite pagyventi su hibridu savaitę ar dvi – daugelis žmonių po to nebegali grįžti prie įprastų automobilių.

Posted in Kompiuterių remontas, naujienos.