Volvo XC70: technologijos automobilyje

Švediškas universalas, kuris nepasiduoda laikui

Volvo XC70 – tai automobilis, kuris sėkmingai įrodė, kad universalas gali būti tiek praktiškas, tiek pajėgus įvairiausiais keliais. Kai 1997 metais Volvo pristatė pirmąją Cross Country versiją, daugelis skeptikų abejojo, ar rinkoje reikalingas dar vienas „nei šis, nei tas” automobilis. Tačiau švedai puikiai suprato, ką daro – sukūrė transporto priemonę, kuri puikiai tinka ir miesto gatvėms, ir žvyrkeliams į vasarnamį, ir slidžioms žiemos sąlygoms.

XC70 technologijų arsenale rasite sprendimus, kurie šiandien atrodo savaime suprantami, bet savo laiku buvo tikra naujovė. Šis automobilis niekada nesiekė būti pačiu greičiausiu ar pačiu prabangiaujausiu – jo filosofija visada buvo kitokia. Tai praktiškas, patikimas ir saugus automobilis, kuriame technologijos tarnauja žmogui, o ne atvirkščiai.

Keturių ratų pavara, kuri dirba savaime

Viena svarbiausių XC70 technologijų – tai keturių ratų pavara, kuri daugumoje modelių yra standartinė. Tačiau čia ne tas pats, ką rasite tikruose visuregiuose. Volvo naudoja Haldex sukabos sistemą, kuri normaliai 95 procentus momento siunčia į priekinius ratus. Kai sistema jaučia, kad priekiniai ratai pradeda slysti, ji automatiškai perduoda dalį momento į galinius ratus.

Tai puikus sprendimas kasdieniam naudojimui. Sistema veikia visiškai automatiškai – vairuotojui nereikia jokių mygtukų ar svirtelių. Važiuojate sausu asfaltu? Automobilis elgiasi kaip įprastas priekinio pavaro universalas, taupydamas kurą. Užvažiavote ant ledo ar sniego? Per sekundės dalį galiniai ratai gauna reikiamą momento dalį.

Tiesą sakant, daugelis XC70 savininkų net nepastebi, kaip sistema dirba – o tai ir yra geriausias komplimentas bet kuriai technologijai. Ji tiesiog veikia, netrukdydama ir neprašydama dėmesio. Vienintelis dalykas, kurį reikia žinoti – Haldex sukaba reikalauja reguliarios priežiūros. Kas 60-80 tūkstančių kilometrų būtina keisti alyvą Haldex bloke, kitaip sistema gali pradėti veikti netinkamai ar net visiškai atsisakyti tarnauti.

Pakaba, kuri prisitaiko prie kelio

XC70 pakaba yra viena iš tų dalių, kur švedų inžinieriai tikrai padirbėjo. Automobilis turi 21 centimetro kelionės aukštį – daugiau nei įprastas V70, bet mažiau nei tikri visureigiai. Tai auksinis viduriukas, leidžiantis jaustis patogiai tiek mieste, tiek važiuojant per gilesnę žvyro duobę.

Priekinėje dalyje rasite McPherson tipo pakabą su stabilizatoriumi, o gale – daugiasvirčių pakabą. Nėra jokių oro pagalvių ar aktyvių amortizatorių – bent jau standartinėje komplektacijoje. Ir žinote ką? Tai puikiai veikia. Pakaba subalansuota taip, kad automobilis nejudina keleivių per duobes, bet kartu išlaiko pakankamą stabilumą greituose posūkiuose.

Vėlesnėse versijose, ypač po 2007 metų atnaujinimo, galėjote užsisakyti Four-C aktyvią pakabą. Ši sistema kas 2 milisekundes tikrina kelio sąlygas ir koreguoja amortizatorių standumą. Skamba įspūdingai, bet praktikoje daugelis vairuotojų net neskiria didelio skirtumo. Standartinė pakaba ir taip puikiai atlieka savo darbą.

Varikliai – nuo ekonomiškų dyzelių iki galingų šešiacilindrinių

Volvo XC70 per savo gyvavimo laikotarpį turėjo tikrai įvairių variklių. Europos rinkoje populiariausi buvo dyzeliniai D5 varikliai – 2.4 litro penkiacilindriniai agregatai, kurie tapo tikra Volvo legenda. Šie varikliai gaminti su turbinomis, o jų galia svyravo nuo 163 iki 215 arklių jėgų, priklausomai nuo metų ir versijos.

D5 variklis – tai tas atvejis, kai technologija tarnauja praktikumui. Jis nėra ypač tylus, ypač šaltą rytą, kai girdite tą būdingą dyzelinio penkiacilindrio „traktorinį” garsą. Bet kai pradedi važiuoti, supranti, kodėl šie varikliai tokie mylimi. Momento – kaip reikiant, kuro sąnaudos – priimtinos (realiai apie 7-9 litrus šimtui kilometrų), patikimumas – geras, jei prižiūrimas tinkamai.

Benzininiai varikliai buvo įvairesni. Populiariausi – 2.5 litro penkiacilindriniai turbiniai T5 varikliai su maždaug 230 arklių jėgų. Šie agregatai gerokai gyvesni už dyzelius, bet ir gerokai ištroškę – nesistebėkite, jei miestas pareikalaus 12-14 litrų. Buvo ir šešiacilindrinių variantų, ypač Šiaurės Amerikos rinkoje, kur 3.2 litro variklis buvo standartinis pasirinkimas.

Vienas dalykas, kurį būtina žinoti apie Volvo variklius – jie mėgsta švarią alyvą ir reguliarią priežiūrą. Praleiskite keletą alyvos keitimų, ir turbina ar kiti komponentai gali priminti apie save labai nemaloniai. Bet jei prižiūrite automobili pagal rekomendacijas, šie varikliai gali nuvažiuoti ir 400-500 tūkstančių kilometrų.

Saugumas – tai, už ką Volvo tikrai garsėja

Kalbant apie Volvo, neįmanoma nepaminėti saugumo sistemų. XC70 turi viską, ką tikitės iš šio gamintojo: daugybę oro pagalvių, WHIPS (Whiplash Protection System) galvos ir kaklo apsaugos sistemą, SIPS (Side Impact Protection System) šoninių smūgių apsaugą ir tvirtos konstrukcijos kėbulą.

Bet įdomiausia – tai aktyvios saugumo technologijos, kurios atsirado vėlesnėse versijose. City Safety sistema, kuri automatiškai stabdo automobilį, jei priekyje staiga sustoja kitas automobilis (veikia iki 30 km/h greičio), atsirado maždaug 2010 metais. Tai buvo viena pirmųjų tokio tipo sistemų masinėje gamyboje.

BLIS (Blind Spot Information System) – aklųjų zonų stebėjimo sistema, kuri šviesos indikatoriais veidrodėliuose įspėja apie automobilius šalia. LDW (Lane Departure Warning) – juostos palaikymo sistema, kuri vibruoja vairo ratą, jei pradedi nukrypti nuo juostos. Šios technologijos šiandien atrodo savaime suprantamos, bet prieš 10-15 metų jos buvo tikra prabanga.

Tiesą sakant, daugelis šių sistemų veikia taip gerai, kad net nepastebi jų buvimo – kol jos neišgelbsti tave nuo klaidos. Ir tai yra geriausias saugumo technologijos įvertinimas.

Vidaus technologijos – praktika prieš prabangą

Volvo XC70 salone nerasite tokios prabangos kaip vokiškuose konkurentuose, bet rasite viską, ko reikia patogiai kelionei. Centrinis ekranas, kuris valdo klimato kontrolę, audio sistemą ir kitas funkcijas, yra intuityvus ir aiškus. Nėra šimtų meniu ir submeniu – viskas paprasta ir suprantama.

Klimato kontrolė dažniausiai dviejų zonų, o tai reiškia, kad vairuotojas ir keleiviai gali turėti skirtingas temperatūras. Sistema veikia efektyviai – žiemą greitai sušyla, vasarą greitai atvėsina. Sėdynių šildymas standartinis daugelyje komplektacijų, o kai kuriose versijose galite rasti net ventiliuojamas sėdynes.

Audio sistemos svyruoja nuo pagrindinio Volvo Performance iki Premium Sound su Dolby Pro Logic II. Pastaroji tikrai verta dėmesio – garsas turtingas ir aiškus, nors audiofiliams vis tiek gali pasirodyti nepakankamas. Bluetooth ryšys atsirado maždaug nuo 2005-2006 metų, o USB jungtis – dar vėliau.

Viena iš praktiškiausių technologijų – tai integruota vaikų sėdynių tvirtinimo sistema. Volvo visada rūpinosi šeimomis, todėl XC70 turi ne tik standartinius ISOFIX tvirtinimus, bet ir integruotas paaukštinimo pagalvėles užpakalinėse sėdynėse. Tiesiog ištraukiate jas iš sėdynės, ir vaikų sėdynė paruošta.

Elektronikos sistemos ir jų kaprizai

Kaip ir bet kuris šiuolaikinis automobilis, XC70 turi nemažai elektronikos. Ir čia prasideda įdomiausia dalis – kai viskas veikia, puiku, bet kai kažkas suserga, diagnostika gali tapti tikru galvos skausmu.

CEM (Central Electronic Module) – tai automobilio elektroninis smegenų centras, kuris valdo daugelį funkcijų. Deja, šis modulis žinomas dėl problemų, ypač senesniuose modeliuose. Simptomai gali būti įvairiausi: nuo atsitiktinai neveikiančių langų iki visiško automobilio atsisakymo užsivesti. Problema dažnai slypi drėgmėje, kuri patenka į modulį.

ABS ir stabilumo kontrolės sistemos paprastai patikimos, bet jų davikliai gali sukelti problemų. Ypač žiemą, kai ratų greičio davikliai užteršti druska ir purvu, gali pradėti šviestis įspėjamieji ženklai. Paprastai pakanka gerai išvalyti daviklius, ir viskas vėl veikia.

Vienas patarimas – jei planuojate pirkti naudotą XC70, būtinai pasitikrinkite su diagnostikos įranga. Volvo elektronika mėgsta išsaugoti klaidų kodus net ir po to, kai problema išspręsta, todėl profesionali diagnostika gali atskleisti automobilio istoriją.

Ką reikia žinoti prieš perkant ir naudojant

XC70 – tai automobilis, kuris gali tarnauti ilgai ir patikimai, bet tik jei žinote, į ką atkreipti dėmesį. Pirma, Haldex sistema – kaip minėjau, ji reikalauja reguliarios priežiūros. Tai nėra brangu, bet būtina. Antra, automatinės pavarų dėžės (dažniausiai Aisin Warner) yra patikimos, bet ir jos reikalauja alyvos keitimo kas 60-80 tūkstančių kilometrų, nors Volvo kartais tvirtina, kad alyva „visam gyvenimui”.

Pakaba gana tvirta, bet amortizatoriai ir atramų guoliai nėra amžini. Apie 100-150 tūkstančių kilometrų tikėkitės investicijų į pakabą. Stabdžiai galingi, bet kaladėlės ir diskai nusidėvi gana greitai, ypač jei dažnai važiuojate su pilnu bagažu ar traukiate priekabą.

Dyzelinių variklių DPF (dyzelinių dalelių filtras) gali sukelti problemų, jei dažnai važinėjate trumpais atstumais mieste. Filtras reikalauja periodinės regeneracijos, kuri vyksta aukštoje temperatūroje ilgesnėse kelionėse. Jei to nedarote, filtras gali užsikimšti, o jo keitimas – tikrai nemalonus išlaidų straipsnis.

Turbinos paprastai patikimos, bet mėgsta švarią alyvą ir reguliarius keitimus. Jei perkate automobilį su neaiškia priežiūros istorija, būkite pasiruošę, kad turbina gali pareikalauti dėmesio. Laimei, turbinų remontas ar keitimas nėra kosmiškai brangus, palyginti su kai kuriais kitais gamintojais.

Vienas iš dažniausių klausimų – ar verta pirkti su dideliu rida? Atsakymas – priklauso. Jei automobilis turi pilną priežiūros istoriją ir matote, kad savininkas rūpinosi, 200-300 tūkstančių kilometrų nėra problema. Bet jei istorija neaiški – geriau ieškoti kito varianto.

Kodėl XC70 vis dar aktualus šiandien

Gyvename laikais, kai automobiliai tampa vis sudėtingesni, su daugybe ekranų, jutiklinių mygtukų ir funkcijų, kurių daugelis niekada nenaudoja. XC70, ypač antroji karta (2007-2016), yra puikus pavyzdys, kaip automobilis gali būti technologiškas, bet kartu suprantamas ir patikimas.

Taip, jame nėra naujausių vairavimo asistentų, kurie praktiškai vairuoja už jus. Nėra milžiniškų ekranų, kurie rodo viską nuo oro temperatūros iki širdies ritmo. Bet jame yra viskas, ko reikia saugiai, patogiai ir praktiškai keliauti. Keturių ratų pavara, kuri veikia automatiškai. Pakaba, kuri sugeria duobes, bet nevirsta kaip laivas posūkiuose. Varikliai, kurie turi pakankamai galios ir momento bet kokiai situacijai.

Technologijos XC70 tarnauja praktikumui, o ne atvirkščiai. Ir galbūt būtent todėl šis automobilis vis dar toks populiarus naudotų automobilių rinkoje. Žmonės ieško patikimo, praktiško universalo, kuris neišgąsdins nei pirkimo kaina, nei priežiūros išlaidomis. XC70 puikiai tinka šiam aprašymui.

Jei galvoja apie tokį automobilį, patarimas paprastas – ieškokite gerai prižiūrėto egzemplioriaus su aiškia istorija. Nepabūgkite didesnės ridos, jei matote reguliarius aptarnavimus. Ir būtinai pasitikrinkite Haldex sistemą bei automatinę pavarų dėžę, jei tokia yra. Padarius tai, gausite automobilį, kuris tarnaus ilgai ir nesuteiks daug rūpesčių. O ar ne to mes visi norime iš savo automobilio?

Veröffentlicht in Automobilinių navigacijų atnaujinimas.