Kodėl verta rinktis nemokamus skelbimų portalus
Parduodant automobilį, pirmasis klausimas dažniausiai būna – kur skelbti? Mokamų skelbimų paslaugos gali kainuoti nuo kelių iki keliasdešimt eurų, o rezultatas ne visada būna proporcingas investicijai. Nemokamų portalų populiarumas auga ne vien dėl ekonominio aspekto – daugelis jų sukaupė didžiules auditorijas, o tai reiškia, kad jūsų automobilis gali sulaukti net daugiau dėmesio nei specializuotose, bet mažiau lankomose platformose.
Realybė tokia, kad šiuolaikinis pirkėjas ieško informacijos keliose vietose vienu metu. Jis atidaro kelias skirtingas svetaines, lygina kainas, skaito aprašymus ir tik tada priima sprendimą. Todėl strategija skelbti tik vienoje vietoje, net jei ji mokama, gali būti rizikingas žingsnis. Nemokami portalai leidžia išmėtyti tinklą plačiau, nerizikuojant savo piniginės.
Autoplius.lt – lietuviškasis automobilių skelbimų gigantas
Kalbant apie automobilių skelbimus Lietuvoje, neįmanoma nepaminėti Autoplius.lt. Šis portalas veikia jau daugiau nei du dešimtmečius ir tapo savotiška automobilių rinkos barometru. Čia galite rasti viską – nuo senovinių „Žigulių” iki naujausių elektromobilių.
Kas įdomu – Autoplius.lt leidžia patalpinti skelbimą visiškai nemokamai, nors už papildomas paslaugas, tokias kaip iškėlimas į viršų ar specialus paryškinimas, teks sumokėti. Bet bazinis skelbimas su nuotraukomis ir išsamiu aprašymu nekainuoja nieko. Portale yra patogi paieškos sistema su daugybe filtrų – nuo variklio tūrio iki spalvos atspalvio.
Vienas didžiausių Autoplius.lt privalumų – integruota kainų statistika. Sistema automatiškai parodo, ar jūsų nurodyta kaina atitinka rinkos vidurkį, ar yra per didelė, ar per maža. Tai padeda realistiškai įvertinti savo automobilį ir neprašyti kosmoso.
Facebook Marketplace – socialinis tinklas automobilių pardavimui
Kas būtų pagalvojęs prieš dešimtmetį, kad Facebook taps viena didžiausių prekybos platformų? Tačiau Marketplace funkcija tikrai nustebino daugelį. Čia automobilių skelbimų skaičius auga kasdien, o pirkėjų srautas yra milžiniškas.
Didžiausias Facebook Marketplace privalumas – tai ne atskirta platforma, o dalis socialinio tinklo, kuriuo kasdien naudojasi milijonai žmonių. Jūsų skelbimas gali pasiekti ne tik tikslingai ieškančius pirkėjų, bet ir tuos, kurie tiesiog naršo savo naujienų srautą. Be to, matote, kas yra potencialus pirkėjas – jo profilį, bendrus draugus, aktyvumą. Tai suteikia tam tikrą saugumo jausmą.
Skelbimo patalpinimas užtrunka gal penkias minutes. Įkeliate nuotraukas, užpildote pagrindinius laukus – ir viskas. Sistema automatiškai siūlo kategoriją, o jūs galite pasirinkti, ar skelbti tik savo mieste, ar visoje šalyje. Vienas patarimas – būtinai įjunkite pranešimus, nes žinutės gali byrėti labai greitai, ypač jei kaina konkurencinga.
Skelbiu.lt ir Autogidas.lt – alternatyvos su savo auditorija
Skelbiu.lt yra universalus skelbimų portalas, kuriame automobiliai sudaro vieną didžiausių kategorijų. Nors jis nėra specializuotas tik automobiliams, jo auditorija yra įspūdinga. Daugelis žmonių, ieškančių bet kokių prekių ar paslaugų, automatiškai užsuka ir į Skelbiu.lt, todėl jūsų automobilis gali sulaukti netikėto dėmesio.
Autogidas.lt – tai kitas specializuotas automobilių portalas, kuris Lietuvoje veikia jau seniai. Nors jo populiarumas šiek tiek mažesnis nei Autoplius.lt, čia vis tiek apsilanko tūkstančiai potencialių pirkėjų kasdien. Kai kurie pardavėjai pastebi, kad Autogidas.lt auditorija yra šiek tiek kitokia – daugiau entuziastų, ieškančių konkrečių modelių ar retesnių automobilių.
Abu šie portalai siūlo nemokamas skelbimo galimybes, nors, kaip ir visur, už papildomas paslaugas reikia mokėti. Strategija čia paprasta – jei jau skelbiate vienoje vietoje, kodėl nepaskelbti ir kitoje? Papildomas darbas – vos kelios minutės, o potencialių pirkėjų ratas išsiplečia gerokai.
Kaip parengti efektyvų automobilių skelbimą
Dabar pereikime prie praktinės dalies – kaip padaryti, kad jūsų skelbimas išsiskirtų iš tūkstančių kitų? Pirmiausia – nuotraukos. Tai ne tik svarbu, tai kritiškai svarbu. Statistika rodo, kad skelbimai su kokybiškomis nuotraukomis sulaukia iki 5 kartų daugiau peržiūrų nei tie, kuriuose nuotraukos prastos ar jų mažai.
Fotografuokite dieną, natūralioje šviesoje. Nuplaukite automobilį prieš fotografuodami – tai gali skambėti akivaizdžiai, bet matysite, kiek skelbimų su nešvariais automobiliais. Padarykite nuotraukas iš visų kampų: priekis, galas, šonai, salonas, bagažinė, variklio skyrius. Jei yra defektų – fotografuokite ir juos. Geriau, kad pirkėjas iš anksto matytų, ko tikėtis, nei vėliau jaustų, jog bandėte ką nors nuslėpti.
Aprašymas turi būti išsamus, bet ne per ilgas. Nurodykite:
- Tikslų modelį ir komplektaciją
- Realų ridą (būkite sąžiningi)
- Techninės apžiūros galiojimą
- Atliktas remonto darbus (ypač jei buvo keičiamos brangios dalys)
- Papildomą įrangą
- Defektus ir trūkumus
Sąžiningumas apsimoka. Jei nuslėpsite problemą, pirkėjas ją pastebės apžiūros metu, o tai iškart sukels nepasitikėjimą ir norą derėtis dėl kainos dar labiau.
Saugumo klausimai prekiaujant internetu
Parduodant automobilį internetu, saugumo aspektas tampa ypač svarbus. Sukčių, deja, pasitaiko, ir jie nuolat sugalvoja naujų schemų. Klasikinis variantas – pirkėjas siūlo pervesti pinigus iš anksto arba prašo jūsų banko duomenų „patikrinimui”. Niekada, girdite, niekada nedalinkitės banko duomenimis ir nepriimkite avanso per pažįstamus tarpininkus ar abejotinas sistemas.
Saugiausia sandorio vieta – bankas. Susitikite prie banko, pirkėjas perveda pinigus jūsų akivaizdoje, jūs patvirtinate gavimą telefone ar internetinėje bankininkystėje, ir tik tada perduodate dokumentus bei raktus. Taip abi pusės jaučiasi saugiai.
Dar vienas dažnas scenarijus – pirkėjas prašo atvežti automobilį apžiūrai į kitą miestą, žadėdamas kompensuoti kelionės išlaidas. Geriau susitikite neutralioje vietoje arba paprašykite, kad pirkėjas atvažiuotų pas jus. Jei žmogus tikrai suinteresuotas, jis sutiks.
Kada verta rinktis mokamas paslaugas
Nors šis straipsnis skirtas nemokamoms platformoms, verta suprasti, kada mokamos paslaugos gali būti naudingos. Jei parduodate brangų automobilį (virš 15-20 tūkstančių eurų), investicija į skelbimo iškėlimą ar paryškinimą gali atsipirkti labai greitai. Tokie automobiliai dažnai perkami greitai, jei skelbimas pasiekia tinkamą auditoriją.
Taip pat mokamos paslaugos praverčia, kai labai skubate. Galbūt perkate kitą automobilį ir jums reikia greitai atsisakyti seno. Iškėlimas į viršų padidina matomumą ženkliai – jūsų skelbimas bus tarp pirmųjų paieškos rezultatuose, o tai reiškia daugiau peržiūrų ir skambučių.
Tačiau jei parduodate įprastą, vidutinės kainos automobilį ir neskubate, nemokamų platformų turėtų pakakti. Tiesiog būkite kantrūs ir pasiruošę atsakinėti į klausimus, derėtis ir rodyti automobilį kelis kartus.
Keletas gudrybių greitesniam pardavimui
Norite, kad jūsų automobilis būtų parduotas greičiau? Štai keletas patikrintų patarimų, kurie tikrai veikia.
Pirma, kaina. Žmonės mėgsta derėtis, tai lietuviška tradicija. Todėl nustatykite kainą šiek tiek aukštesnę nei minimumas, kurį sutiktumėte priimti. Bet ne per daug – jei kaina bus neadekvati, žmonės tiesiog prašoks jūsų skelbimą. Pasižiūrėkite, už kiek parduodami panašūs automobiliai, ir laikykitės to koridoriaus.
Antra, būkite pasiekiami. Jei pirkėjas skambina, o jūs neatsiliepia arba atsakote po trijų dienų, yra didelė tikimybė, kad jis jau ras kitą variantą. Laikykite telefoną šalia, atsakinėkite į žinutes greitai. Pirmasis įspūdis labai svarbus.
Trečia, būkite lankstūs dėl apžiūros laiko. Suprantu, kad turite savo gyvenimą ir planus, bet jei norite parduoti greitai, kartais reikia prisitaikyti prie pirkėjo grafiko. Ypač jei žmogus skambina vakare ir nori atvažiuoti iš kito miesto savaitgalį – tai rimtas pirkėjas, ne tik smalsolis.
Ketvirta, pasiruoškite dokumentus iš anksto. Turėkite po ranka techninio paso kopiją, servisų istorijos įrašus, jei tokių turite, paskutinės techninės apžiūros dokumentą. Tai rodo, kad esate organizuotas ir sąžiningas pardavėjas.
Kas laukia automobilių skelbimų ateityje
Automobilių prekybos pasaulis keičiasi sparčiai. Vis daugiau žmonių perka automobilius internetu, net jų neapžiūrėję gyvai. Pandemija šį procesą dar labiau paspartino – atsirado platformų, kurios siūlo pilną nuotolinį pirkimo procesą su pristatymu į namus.
Dirbtinis intelektas jau dabar padeda įvertinti automobilių kainas, atpažinti defektus nuotraukose, net generuoti skelbimų aprašymus. Ateityje tikėtina, kad skelbimo patalpinimas taps dar paprastesnis – galbūt pakaks nufotografuoti automobilį, o sistema automatiškai sukurs visą skelbimą su aprašymu ir siūloma kaina.
Tačiau vienas dalykas tikrai nepasikeis – žmonės vis tiek norės matyti automobilį gyvai prieš perkant. Galbūt virtualios realybės technologijos leis tai daryti nuotoliniu būdu, bet fizinis kontaktas su automobiliu išliks svarbus. Bent jau artimiausią dešimtmetį.
Nemokamos skelbimų platformos tikrai išliks populiarios, nes jos atitinka pagrindinę rinkos logiką – kuo daugiau pardavėjų ir pirkėjų vienoje vietoje, tuo efektyvesnė prekyba. Mokamos paslaugos bus kaip papildoma galimybė tiems, kurie nori išsiskirti, bet bazinė funkcija liks nemokama. Taip bent jau veikia šiandien, ir nėra jokių ženklų, kad tai pasikeistų.
Taigi, jei planuojate parduoti automobilį, pradėkite nuo nemokamų portalų. Patalpinkite kokybiškus skelbimus keliose platformose, būkite sąžiningi ir pasiekiami, ir rezultatas tikrai ateis. Galbūt ne per pirmą dieną, bet kantrybė automobilių prekyboje tikrai apsimoka. O sutaupyti pinigai už skelbimą gali tapti maloniu priedu prie sandorio sumos.
