Kokie kompiuterių gedimai yra dažniausi?

Kompiuteriai – sudėtingi prietaisai, sudaryti iš įvairių kompanijų techninės įrangos ir tūkstančių kodo eilučių programinės įrangos, kartu su įvairiomis tvarkyklėmis. Šių dienų kompiuterių stabilumas yra įspūdingas.

IT specialistai dažnai lengvai išsprendžia sudėtingas kompiuterines problemas darbo vietoje, tačiau yra daug smulkių ir paprastų problemų, kurios kyla ne tik darbo, bet ir asmeniniame naudojime. Daugelis kompiuterio problemų turi paprastus sprendimus, todėl žinios apie jas gali padėti sutaupyti laiko ir pinigų.

Kas dažniausiai genda kompiuteryje?

Štai keletas dažniausiai pasitaikančių kompiuterio problemų, jų atsiradimo priežastys ir sprendimų variantai:

  1. Kompiuteris neįsijungia: Problema gali kilti dėl įvairių priežasčių, nuo netinkamai prijungto įkrovimo laido iki virusų. Dažniausiai tai būna dėl įkrovimo sutrikimų. Reikėtų patikrinti, ar įkrovimo laidas tvirtai prijungtas prie kompiuterio ir veikiančios rozetės.
  2. Lėtai veikiantis kompiuteris: Senesni kompiuteriai gali veikti lėtai dėl per daug resursų naudojančių programų. Norint atrasti tokias programas, naudinga pasinaudoti „Užduočių tvarkykle“.
  3. Kompiuteris skleidžia keistus garsus: Triukšmingas ventiliatorius ar keisti standžiojo disko garsai gali reikšti artėjantį gedimą. Verta sukurti atsargines duomenų kopijas ir pasinaudoti diagnostinėmis programomis.
  4. Sustingęs ekranas: Tai gali būti dėl nepakankamo RAM, registro konfliktų ar kenkėjiškų programų. Problemai išspręsti dažniausiai pakanka kompiuterio perkrovimo.
  5. Kompiuteris automatiškai išsijungia ir vėl įsijungia: Tai gali būti dėl techninio ar sistemos gedimo, kenkėjiškų programų ar pasenusių tvarkyklių.
  6. Lėtas internetas: Problema gali kilti dėl vidinių ar išorinių priežasčių. Kartais pakanka išjungti ir vėl įjungti modemo įrenginį.
  7. Mėlynas kompiuterio ekranas: Tai vadinamas „mirties ekranas“, atsirandantis dėl kritinės klaidos. Dažnai tai susiję su sistemos gedimais.
  8. Neįprastai veikianti operacinė sistema ar programinė įranga: Jei operacinė sistema ar programinė įranga neveikia kaip įprasta, rekomenduojama iš naujo paleisti kompiuterį ir atlikti virusų nuskaitymą.

Visais atvejais, jei patys negalite išspręsti problemos, patartina kreiptis į specialistus.

Kompiuterių sukelta revoliucija, pakeitusi pasaulį

Kompiuteriai nuo pat jų atsiradimo keitė pasaulį, pradedant didžiuliais įrenginiais, užėmusiais visą kambarį, ir baigiant šiandieniniais lengvais nešiojamaisiais modeliais. Pirmasis nešiojamasis kompiuteris „IBM 5100“, išleistas 1975 metais, kainavo 9 tūkst. dolerių (šiandienos pinigais – apie 43 tūkst. dolerių) ir buvo svarbus laikmečio pasiekimas. „Telia“ kompiuterių pardavimų vadovas Simonas Tilindis akcentuoja, kad šiuolaikiniai kompiuteriai tapo neatsiejama mūsų darbo ir pramogų dalimi.

„IBM 5100“ nebuvo vienintelis istoriškai svarbus kompiuteris. „Xerox Alto“, pristatytas 1973-aisiais, buvo pirmasis su grafinę vartotojo sąsają ir pele. „Apple II“, išleistas 1977-aisiais, tapo pirmuoju komerciškai sėkmingu asmeniniu kompiuteriu. 1981-aisiais „IBM“ išleido savo pirmąjį tikrai asmeninį kompiuterį „IBM 5150“, kuris tapo rinkos standartu.

„Apple Macintosh“, išleistas 1984-aisiais, buvo pirmasis kompiuteris, sulaukęs didelio susidomėjimo dėl savo grafinės vartotojo sąsajos ir peles. Steve‘as Jobsas, pasitraukęs iš „Apple“, 1990-aisiais pristatė „NeXT Cube“, svarbų dėl savo vaidmens interneto ir operacinių sistemų plėtroje.

„ThinkPad“, pristatytas 1992-aisiais, tapo verslo kompiuterių segmento lyderiu. „Apple MacBook Air“, išleistas 2008-aisiais, buvo pirmasis „ultrabook“ klasės kompiuteris, o „Apple iPad“ (2010) tapo planšetinių kompiuterių standartu. „Raspberry Pi“, pristatytas 2012-aisiais, populiarėjo dėl savo lankstumo ir mažos kainos, skatindamas žmones mokytis programavimo.

Šie kompiuteriai ne tik atspindi technologijų raidą, bet ir rodo, kaip keitėsi mūsų požiūris į informacines technologijas, nuo sunkiai prieinamų įrenginių iki kasdienybės įrankių.

Neveikiantis kompiuterio USB lizdas

Neveikiantis USB lizdas kompiuteryje gali turėti daug priežasčių ir pasekmių. Viena dažniausių neveikiančio USB lizdo kompiuteryje priežasčių – netinkamas prijungimas dėl prastos jungties arba per didelės jėgos, naudojamos jungiant kabelį. Dėl to laikui bėgant prievadas gali susidėvėti, atsilaisvinti ir galiausiai nustoti veikti.

Kitos priežastys gali būti dulkės, nešvarumai ir kitos šiukšlės, kurios laikui bėgant galėjo susikaupti prievade, arba gedimas pačiame lizde.

Neveikiančio kompiuterio USB lizdo pasekmės gali būti įvairios, priklausomai nuo priežasties. Jei prievadas paprasčiausiai netinkamai prijungtas, gali būti paprasta kelis kartus įkišti ir ištraukti kabelį, kol bus tinkamai prijungtas. Tačiau jei problema kyla dėl paties prievado, galite prarasti visus jame saugomus duomenis. Be to, jei USB prievadas yra labai svarbi kompiuterio techninės įrangos dalis, pavyzdžiui, užtikrina belaidį ryšį arba maitina periferinį įrenginį, gali kilti pavojus, kad neteksite prieigos prie šių funkcijų, kol problema bus išspręsta.

Svarbu atsargiai prijungti ir atjungti įrenginius nuo kompiuterio ir įsitikinti, kad kiekvieną kartą jungiama tinkamai. Jei pastebėjote kokių nors problemų su USB prievadais, svarbu kuo greičiau juos patikrinti ir sutaisyti, kad išvengtumėte tolesnės žalos ar duomenų praradimo.

Dvigubas vaizdas kompiuterio ekrane

Dvigubas vaizdas kompiuterio ekrane yra efektyvus ir patogus darbo būdas. Jis leidžia vienu metu matyti dvi programas, dokumentus ar tinklalapius šalia vienas kito, kad galėtumėte lengvai palyginti informaciją, atlikti tyrimus ar atlikti kelias užduotis. Tai ypač naudinga dirbant su keliomis programomis vienu metu arba rašant ir redaguojant dokumentus.

Dvigubos peržiūros funkcija yra daugumoje šiuolaikinių kompiuterių ir nešiojamųjų kompiuterių ir gali būti sukonfigūruota taip, kad atitiktų jūsų poreikius. Priklausomai nuo naudojamos programinės įrangos, taip pat galite reguliuoti kiekvieno lango dydį, kad vienas būtų didesnis už kitą arba atvirkščiai.

Naudojant dvigubą vaizdą kompiuterio ekrane, lengviau greitai perjungti programas ar dokumentus. Taip pat galite kopijuoti ir įklijuoti tekstą ar paveikslėlius iš vieno lango į kitą vos keliais spustelėjimais. Dėl to tai yra esminis įrankis, padedantis atlikti kelias užduotis ir efektyviai dirbti.

Dvigubą rodinį kompiuteryje nustatyti paprasta. Daugumoje kompiuterių pateikiamos instrukcijos, kaip ją nustatyti, tačiau jei kyla sunkumų, daugumoje operacinių sistemų yra išsamių vadovėlių internete.

Sukūrus dvigubą rodinį, darbas kompiuteriu gali tapti daug efektyvesnis ir malonesnis. Tad kodėl neišbandžius jos šiandien? Nesigailėsite!

Dulkės kompiuterio viduje

Dulkės yra didelė problema, kai kalbama apie jūsų kompiuterio ilgaamžiškumą. Dulkės gali lengvai susikaupti kompiuterio viduje ir rimtai jį sugadinti. Ilgainiui dulkės gali sukelti ventiliatorių ir procesorių perkaitimą ar net užsikimšimą, dėl to gali netikėtai išsijungti ir atsirasti rimtų našumo problemų. Net jei reguliariai atidarote kompiuterio korpusą ir jį valote, vis tiek gali būti sunku visiškai atsikratyti dulkių.

Norėdami užtikrinti, kad kompiuteris išliktų geros būklės, turėtumėte reguliariai apžiūrėti jo vidų ir išvalyti susikaupusias dulkes. Suspaustu oru galite išpūsti susikaupusias dulkes iš įvairių korpuso dalių arba drėgnu skudurėliu ar dulkių siurbliu susiurbti visas likusias daleles. Svarbu vengti tiesiogiai liesti komponentus, nes net ir nedidelis jūsų kūno sukurtos statinės elektros krūvis gali juos negrįžtamai sugadinti. Galiausiai, prieš valydami kompiuterį visada turėtumėte nepamiršti jį atjungti nuo maitinimo šaltinio.

Skirdami laiko švariam ir nedulkėtam kompiuteriui, užtikrinsite, kad jis tinkamai veiks ilgus metus. Reguliari priežiūra taip pat prailgins jūsų komponentų tarnavimo laiką ir padės išvengti netikėtų išsijungimų ar pažeidimų dėl perkaitimo. Tinkamai prižiūrėdami galite išlaikyti optimalią kompiuterio būklę, kad jis ilgai veiktų efektyviai ir veiksmingai.

Laikydamiesi šių paprastų veiksmų, galite gerokai sumažinti dulkių kaupimosi kompiuteryje riziką. Reguliariai tikrindami ir valydami savo kompiuterio komponentus, galėsite užtikrinti, kad kompiuteris ilgus metus veiktų geriausiu režimu. Tinkamai prižiūrėdami galite užtikrinti, kad jūsų kompiuteris nedulkėtų ir veiktų optimaliai, kad galėtumėte mėgautis jo naudojimu be jokių našumo problemų.

Kompiuteryje neišsijungia lėktuvo rėžimas

Jei jūsų kompiuteryje neišsijungia lėktuvo režimas, tai gali lemti keli skirtingi veiksniai. Svarbu nustatyti problemos priežastį, kad galėtumėte rasti sprendimą ir grįžti prie darbo.

Pirmoji priežastis gali būti sugedęs aparatinės įrangos komponentas. Tokiu atveju jums gali tekti nunešti kompiuterį pas techniką, kad jis būtų sutaisytas. Jei problema tiesiog susijusi su programine įranga, galite pabandyti iš naujo paleisti kompiuterį ir pažiūrėti, ar tai padės išspręsti problemą.

Kita galima lėktuvo režimo neišjungimo priežastis gali būti susijusi su tinklo nustatymais. Įsitikinkite, kad įjungtas tinklo ryšys ir kad nėra konfliktų tarp belaidžių ryšių. Taip pat galite patikrinti savo maršrutizatoriaus nustatymus ir įsitikinti, kad jis tinkamai sukonfigūruotas.

Galiausiai, jei problema išlieka, gali tekti atnaujinti kompiuterio operacinę sistemą arba tvarkykles. Taip pat pravartu kompiuteryje paleisti kenkėjiškų programų skenerį, jei kokia nors kenkėjiška programinė įranga sutrikdė lėktuvo režimo funkciją.

Jei visa kita nepavyksta, visada galite kreiptis į profesionalų IT specialistą, kuris galės diagnozuoti problemą ir rasti pastovesnį sprendimą.

Jei nė vienas iš pirmiau pateiktų sprendimų nepadeda, gali tekti iš naujo nustatyti tinklo nustatymus arba, jei reikia, net iš naujo įdiegti operacinę sistemą. Prieš atlikdami bet kokius drastiškus pakeitimus pirmiausia pasidarykite visų svarbių failų atsargines kopijas, kad neprarastumėte duomenų! Be to, būtinai patikrinkite gamintojo svetainę, ar joje nėra jokių galimų atnaujinimų ar pataisymų, kurie galėtų išspręsti problemą.

Atlikę šiuos trikčių šalinimo veiksmus turėtumėte greitai išjungti lėktuvo režimą ir sugrąžinti įprastą veikimo režimą.

Nereaguojančiomis programos kompiuteryje

Kai kompiuterio programos nereaguoja, tai gali būti nemaloni patirtis. Laimei, yra keletas veiksmų, kurių galite imtis, kad pašalintumėte triktis ir diagnozuotumėte nereaguojančias kompiuterio programas.

Pirmasis žingsnis – patikrinti kompiuterio aparatinę įrangą. Norėsite įsitikinti, kad visi būtini komponentai, pavyzdžiui, operatyvioji atmintis, kietieji diskai ir vaizdo plokštės, veikia tinkamai. Taip pat turėtumėte patikrinti maitinimo šaltinį ir kabelius, kad įsitikintumėte, jog jie yra patikimai prijungti ir nepažeisti. Be to, gali prireikti paleisti diagnostikos įrankį, kad galėtumėte diagnozuoti galimas aparatinės įrangos problemas.

Kitas žingsnis – patikrinti kompiuterio programinę įrangą. Įsitikinkite, kad visos reikalingos programos ir tvarkyklės yra įdiegtos ir atnaujintos. Be to, turėtumėte atlikti virusų skenavimą, kad patikrintumėte, ar nėra kenkėjiškos programinės įrangos, dėl kurios kompiuteris gali veikti netaisyklingai. Jei kuri nors iš programų ar tvarkyklių pasenusi, atnaujinkite jas arba visiškai pašalinkite, jei jos nereikalingos.

Galiausiai norėsite patikrinti kompiuterio nustatymus. Tai galite padaryti nuėję į valdymo skydelį ir įsitikinę, kad visi jūsų sistemos nustatymai yra teisingi. Be to, turėtumėte patikrinti, ar nė vienas nustatymas nebuvo pakeistas netyčia.

Jei atlikus šiuos veiksmus jūsų programos vis dar nereaguoja, gali būti, kad laikas kreiptis į techninę pagalbą arba apsilankyti vietinėje kompiuterių remonto dirbtuvėje. Naudodami tinkamus trikčių šalinimo būdus, paprastai galite be didelių sunkumų vėl paleisti programas. Sėkmės, kad jūsų kompiuteris vėl veiktų sklandžiai!

Kompiuterio trikčių šalinimas: mėlynieji mirties ekranai

Dažniausia mėlynojo mirties ekrano (BSoD) klaidų priežastis yra sugadinta arba sugedusi įrenginio tvarkyklė Įrenginio tvarkyklės – tai programinės programos, kuriomis operacinė sistema palaiko ryšį su kompiuterio technine įranga. Jei viena iš šių tvarkyklių sugadinama, sistema gali sugesti ir rodyti mėlynąjį ekraną.

Norint pašalinti BSoD klaidą, pirmiausia reikia nustatyti, kuri įrenginio tvarkyklė sukelia problemą. Norėdami tai padaryti, turėsite naudoti kompiuterio įvykių peržiūros įrankį. Ją rasite „Windows” sistemoje, pasirinkę Pradėti > Vykdyti > eventvwr.msc.

Įėję į įvykių peržiūros programos langą, ieškokite klaidų, kuriose yra žodžiai „Blue Screen” (mėlynasis ekranas) arba „BSoD”. Jos bus nurodytos stulpelyje „Šaltinis”. Nustatę problemos šaltinį, galite pradėti ją šalinti.

Pirmiausia patikrinkite tvarkyklės svetainę, ar joje nėra galimų atnaujinimų, nes tai gali padėti išspręsti problemą. Jei ne, kreipkitės į tvarkyklės gamintoją arba „Microsoft” pagalbos grupę, kad gautumėte tolesnę pagalbą.

Galiausiai, jei išnaudojote visas kitas galimybes, apsvarstykite galimybę atlikti sistemos atkūrimą arba iš naujo įdiegti operacinę sistemą. Tai ištrins visus kompiuteryje saugomus duomenis, tačiau gali prireikti išspręsti problemą.

Darant prielaidą, kad sėkmingai nustatysite ir pašalinsite BSoD klaidą, galėsite išvengti varginančių ir ilgų prastovų. Įrenginių tvarkyklių atnaujinimas taip pat turėtų padėti sumažinti būsimų BSoD klaidų riziką.

Nepasileidžia kompaktiniai diskai kompiuteryje

Kai kompaktinis diskas neįsijungia kompiuteryje, galimos kelios priežastys ir sprendimai. Viena iš dažniausių priežasčių yra ta, kad disko įrenginys nėra tinkamai prijungtas arba įjungtas. Patikrinkite, ar visi kabeliai yra patikimai prijungti ir ar tiekiamas maitinimas. Jei ne, vėl juos prijunkite pagal kompiuterio instrukcijas.

Kita galima priežastis – kompiuterio nustatymai. Daugelis kompiuterių turi ir CD, ir DVD įrenginius, todėl gali tekti pakeisti kompiuterio nustatymus, kad jis atpažintų disko, kurį bandote naudoti, tipą. Eikite į kompiuterio sistemos nuostatas ir įsitikinkite, kad jis nustatytas kompaktiniams diskams.

Jei nė vienas iš šių sprendimų nepadeda, gali būti, kad problema susijusi su pačiu disku. Patikrinkite, ar ant kompaktinio disko nėra smulkių įbrėžimų ar nešvarumų, kurie gali trukdyti tinkamai atkurti diską. Taip pat galite pabandyti įdėti jį į kelis diskus ir pažiūrėti, ar kuris nors iš jų jį atpažins ir perskaitys.

Galiausiai, jei nė vienas iš šių veiksmų nepadeda, gali tekti kreiptis pagalbos į specialistą. Technikas gali ištirti jūsų kompiuterį ir diską, kad nustatytų problemos priežastį ir pasiūlytų sprendimą. Problemą išspręsti taip pat gali padėti kreipimasis į klientų aptarnavimo tarnybą, nurodant konkretų modelio numerį.

Nesvarbu, dėl kokių priežasčių kompaktinis diskas neįsijungia kompiuteryje, yra keletas galimų sprendimų, kuriuos galite išbandyti prieš kreipdamiesi profesionalios pagalbos. Pirmiausia išbandykite šiuos veiksmus, kad pamatytumėte, ar galite vėl paleisti diską.

Kaip valyti kompiuterį, kad jis gerai veiktų

Reguliariai valydami ir prižiūrėdami kompiuterį apsaugokite jį nuo sulėtėjimo, gedimo ar užkrėtimo kenkėjiškais virusais. Norėdami įsitikinti, kad jūsų kompiuteris veikia kuo efektyviau, išbandykite šiuos paprastus veiksmus:

1. Išvalykite dulkes ir šiukšles: Tai gali būti dulkių siurbimas arba suslėgto oro pūtimas į kompiuterio išorėje esančias ventiliacijos angas, kad pašalintumėte dulkes ir šiukšles. Tai gali padėti išlaikyti kompiuterį vėsesnį, o tai padeda išvengti jo perkaitimo ar sulėtėjimo.

2. Pašalinkite kenkėjiškas programas: Pašalinkite kenkėjišką programinę įrangą: Kenkėjiška programinė įranga – tai kenkėjiška programinė įranga, kuri gali užkrėsti kompiuterį ir sulėtinti jo darbą. Naudokite antivirusinę programą, kad patikrintumėte ir pašalintumėte visas įtartinas programas.

3.Ištrinkite laikinuosius failus: Laikinieji failai gali užimti daug vietos kietajame diske, todėl jis veikia lėčiau. Daugumoje interneto naršyklių yra galimybė ištrinti laikinuosius interneto failus ir kitus laikinuosius failus.

4. Pašalinkite nenaudojamas programas: Nenaudojamos programos taip pat gali užimti vietos kompiuteryje ir sulėtinti jo veikimą. Ištrinkite visas programas, kurių nebenaudojate, kad atlaisvintumėte vietos ir pagerintumėte veikimą.

5. Atnaujinkite savo operacinę sistemą: Operacinės sistemos atnaujinimas gali padėti apsisaugoti nuo saugumo grėsmių ir kitų klaidų, kurios gali sulėtinti kompiuterio darbą.

6. Defragmentuokite kietąjį diską: Defragmentavimas – tai procesas, kurio metu duomenys kietajame diske sutvarkomi taip, kad pagerėtų prieigos greitis. Dauguma operacinių sistemų turi integruotą defragmentavimo įrankį, kurį galite naudoti.

7. Optimizuokite paleidimą: Sumažinkite programų, paleidžiamų paleidimo metu, skaičių, uždrausdami nereikalingų programų automatinį paleidimą. Tai padės pagreitinti kompiuterio paleidimą.

8. Patikrinkite, ar nėra diske klaidų: Patikrinkite, ar standžiajame diske nėra diskinių klaidų, kad įsitikintumėte, jog viskas veikia sklandžiai. Dauguma operacinių sistemų turi integruotą įrankį, kuriuo galite patikrinti ir ištaisyti visas diske esančias klaidas.

Atlikdami šiuos veiksmus, galite padėti išlaikyti efektyvų kompiuterio veikimą ir išvengti jo sulėtėjimo laikui bėgant. Reguliari priežiūra padės išlaikyti gerą kompiuterio veikimą ilgus metus.

Jei susiduriate su kompiuterio problemomis ir niekaip nepavyksta jų išspręsti, gali būti, kad atėjo laikas kreiptis pagalbos į specialistą. Kompiuterių remonto paslaugos gali padėti diagnozuoti problemą ir pateikti sprendimus, kaip atkurti ankstesnį maksimalų kompiuterio veikimą. Tinkamai prižiūrint ir tvarkant kompiuterį, jo būklė bus optimali daugelį metų.