Pigu lt telefonai: ar verta pirkti internetu

Kas gi ta Pigu.lt ir kodėl ten visi perka telefonus

Pigu.lt – tai viena didžiausių elektroninės prekybos platformų Lietuvoje, kur galima rasti beveik viską – nuo virtuvės reikmenų iki pačios naujausios elektronikos. Telefonai čia užima ypatingą vietą, nes tai viena populiariausių kategorijų. Bet ar tikrai verta čia pirkti savo kitą išmanųjį telefoną, ar gal geriau nueiti į fizinę parduotuvę ir viską apžiūrėti savo rankomis?

Pirmiausia reikia suprasti, kaip veikia pati platforma. Pigu.lt nėra tradicinė parduotuvė – tai daugiau kaip tarpininkas tarp pardavėjų ir pirkėjų. Čia prekiauja daugybė skirtingų pardavėjų, nuo didelių įmonių iki mažesnių verslininkų. Tai reiškia, kad pirkdami telefoną, jūs galbūt pirksite ne iš pačios Pigu.lt, o iš kažkokios kitos įmonės, kuri naudojasi šia platforma. Šis niuansas labai svarbus, nes nuo pardavėjo priklauso ir pristatymo greitis, ir garantijos sąlygos, ir bendras aptarnavimo lygis.

Kainos žaidimas: ar tikrai pigiau nei parduotuvėje

Vienas didžiausių argumentų už pirkimą internete – tai kaina. Ir iš tiesų, Pigu.lt dažnai galima rasti telefonų pigiau nei fizinėse parduotuvėse. Bet kodėl taip yra? Atsakymas gana paprastas – mažesnės išlaidos. Internetinė parduotuvė neturi mokėti už brangias patalpas prekybos centruose, nereikia tiek daug darbuotojų, elektros sąskaitos mažesnės. Visa tai leidžia siūlyti žemesnes kainas.

Tačiau čia slypi ir tam tikra rizika. Kartais labai žema kaina gali reikšti, kad telefonas yra importuotas iš kitų šalių (pavyzdžiui, iš Lenkijos ar Vokietijos), o tai gali sukelti problemų su garantija ar lietuviška klaviatūra. Pasitaiko atvejų, kai telefonas ateina su ne ta programine įranga arba be lietuviškų nustatymų.

Dar vienas svarbus momentas – akcijos ir išpardavimai. Pigu.lt labai dažnai vykdo įvairias akcijas, ypač per Juodąjį penktadienį, Kibernetinį pirmadienį ar kitus šventinius laikotarpius. Tuomet kainos gali kristi tikrai žymiai. Bet reikia būti budriam – ne visada „akcija” reiškia tikrą nuolaidą. Kartais kaina prieš akciją būna dirbtinai pakelama, kad nuolaida atrodytų įspūdingesnė.

Pardavėjų įvairovė ir su tuo susijusios galvos skausmai

Kaip jau minėjau, Pigu.lt prekiauja daugybė skirtingų pardavėjų. Tai vienu metu ir privalumas, ir trūkumas. Privalumas tas, kad galite palyginti skirtingų pardavėjų kainas tam pačiam telefonui ir pasirinkti pigiausią variantą. Trūkumas – kad ne visi pardavėjai yra vienodai patikimi.

Prieš perkant telefoną, būtinai pažiūrėkite į pardavėjo reitingą ir atsiliepimus. Jei pardavėjas turi žemą reitingą arba daug neigiamų atsiliepimų, geriau ieškoti kito varianto, net jei kaina šiek tiek didesnė. Dažniausios problemos, su kuriomis susiduria pirkėjai: vėluojantis pristatymas, netinkamos kokybės pakuotė, problemos su garantija arba net visai kitoks produktas nei užsakytas.

Yra keletas patikimų pardavėjų, kurie jau seniai veikia rinkoje ir turi gerą reputaciją. Dažniausiai tai didesnės elektronikos parduotuvės, kurios naudojasi Pigu.lt kaip papildoma pardavimo platforma. Tokių pardavėjų atpažinti nesunku – jie turi daug atsiliepimų (dažniausiai kelis tūkstančius) ir reitingą virš 4.5 žvaigždučių.

Garantijos klausimas: kas atsitiks, jei telefonas suges

Tai viena svarbiausių temų, apie kurią daugelis pamirštą pagalvoti prieš pirkdami. Pagal Lietuvos įstatymus, bet koks naujas telefonas turi turėti bent 2 metų gamintojo garantiją. Bet kaip ta garantija veikia praktikoje, kai perkate per internetą?

Pirmas dalykas – išsaugokite visus dokumentus. Tai reiškia ir sąskaitą faktūrą, ir garantinį taloną (jei jis yra), ir visą susirašinėjimą su pardavėju. Jei telefonas suges per garantinį laikotarpį, jums reikės kreiptis į pardavėją, ne į Pigu.lt. Čia ir prasideda smagumas – kai kurie pardavėjai labai operatyviai sprendžia problemas, kiti gali tempti procesą savaites ar net mėnesius.

Yra ir dar vienas niuansas – kai kurie telefonai, ypač importuoti iš užsienio, gali turėti tik tarptautinę garantiją. Tai reiškia, kad jei telefonas suges, jums gali tekti siųsti jį remontui į kitą šalį, o tai užtruks daug ilgiau ir gali kainuoti papildomų pinigų.

Patarimas: prieš perkant, parašykite pardavėjui ir paklauskit apie garantijos sąlygas. Kur bus atliekamas remontas? Kiek laiko tai užtruks? Ar yra galimybė gauti pakaitinį telefoną remonto metu? Geras pardavėjas į šiuos klausimus atsakys greitai ir aiškiai.

Pristatymo ypatumai ir ko tikėtis

Užsakėte telefoną – ir dabar prasideda laukimas. Pristatymo laikas Pigu.lt gali labai skirtis priklausomai nuo pardavėjo ir pasirinkto pristatymo būdo. Kai kurie pardavėjai siunčia prekes tą pačią dieną, kiti gali tempti iki savaitės.

Dažniausiai siūlomi keli pristatymo variantai: kurjeriu į namus, į paštomatą arba į Pigu.lt atsiėmimo punktą. Kiekvienas variantas turi savo pliusų ir minusų. Pristatymas kurjeriu patogiausias, bet brangiausias ir reikalauja, kad kas nors būtų namuose. Paštomatas pigiausias ir patogiausias, jei gyventi netoli jo, bet telefonas ten gali išbūti tik kelias dienas – jei neatsiimsite laiku, jis bus grąžintas pardavėjui.

Svarbus momentas – telefoną pristatant, būtinai patikrinkite pakuotę. Jei ji pažeista, turite teisę atsisakyti priimti siuntą. Jei priėmėte pažeistą pakuotę ir vėliau paaiškėjo, kad telefonas sugadintas, įrodyti, kad tai įvyko transportavimo metu, bus daug sunkiau.

Grąžinimo teisė: kas nutinka, jei telefonas nepatiko

Vienas didžiausių internetinės prekybos privalumų – galimybė grąžinti prekę per 14 dienų be jokios priežasties. Tai įstatymiškai garantuota teisė visiems, kas perka internetu. Bet kaip tai veikia praktikoje su telefonais?

Pirma, telefonas turi būti naudotas minimaliai – tik tiek, kiek reikia jo funkcionalumui patikrinti. Tai reiškia, kad galite jį įjungti, pažiūrėti meniu, išbandyti kameras ir pan. Bet negalite jo naudoti kaip savo pagrindinį telefoną dvi savaites, o paskui grąžinti. Jei telefonas turės naudojimo žymių (įbrėžimų, dėmių ir pan.), pardavėjas gali atsisakyti priimti grąžinimą arba išskaičiuoti vertės sumažėjimą.

Antra, grąžinant telefoną reikia grąžinti ir visą komplektaciją – dėžutę, kroviklį, ausines, dokumentus. Jei ko nors trūks, tai taip pat gali būti problema. Ir trečia – grąžinimo išlaidas dažniausiai apmoka pirkėjas, nebent pardavėjas nurodė kitaip savo sąlygose.

Praktiškai tai reiškia, kad jei užsisakėte telefoną už 500 eurų, jis jums nepatiko ir norite grąžinti, turėsite mokėti dar kokius 5-10 eurų už grąžinimo siuntą. Ne tragedija, bet vis tiek papildoma išlaida.

Autentiškumo klausimas: kaip nusipirkti tikrą, o ne padirbinį

Nors Pigu.lt stengiasi kontroliuoti pardavėjus, kartais į platformą patenka ir ne visai sąžiningų prekiautojų. Ypač atsargūs reikia būti su labai populiariais telefonų modeliais, tokiais kaip iPhone ar Samsung Galaxy flagmanai. Šie telefonai dažniausiai padirbinėjami.

Kaip atpažinti padirbinį ar problemišką telefoną? Pirma, jei kaina atrodo per gera, kad būtų tiesa – greičiausiai taip ir yra. Jei naujas iPhone parduodamas už pusę rinkos kainos, čia tikrai kažkas ne taip. Antra, pažiūrėkite į pardavėjo aprašymą – jei jis labai trumpas, be detalių, su gramatinėmis klaidomis – tai raudonas signalas.

Trečia, gavę telefoną, patikrinkite jo IMEI kodą. Kiekvienas telefonas turi unikalų IMEI kodą, kurį galima patikrinti įvairiose internetinėse duomenų bazėse. Taip sužinosite, ar telefonas nėra vogtas, ar neturi kitų problemų. IMEI kodą rasite ant dėžutės ir pačiame telefone (paprastai nustatymuose arba surinkus *#06#).

Dar vienas patarimas – pirkite tik iš pardavėjų, kurie aiškiai nurodo, kad telefonas yra oficialiai importuotas į Lietuvą ir turi lietuvišką garantiją. Tai gerokai sumažina riziką nusipirkti kažką ne to.

Kada verta pirkti Pigu.lt, o kada geriau eiti į parduotuvę

Taigi, ar verta pirkti telefoną Pigu.lt? Atsakymas – priklauso. Yra situacijų, kai tai puikus pasirinkimas, ir yra atvejų, kai geriau rinktis tradicinę parduotuvę.

Pirkti Pigu.lt verta, jei: žinote tiksliai, kokį telefoną norite (modelį, spalvą, atmintį), esate lankstus pristatymo laiko atžvilgiu, norite sutaupyti pinigų ir nesibaiminate galimų smulkių problemų sprendimo. Taip pat puiku pirkti čia, jei ieškote senesnių modelių, kurių fizinėse parduotuvėse jau nebėra.

Geriau eiti į parduotuvę, jei: nežinote tiksliai, kokį telefoną norite ir norėtumėte juos palaikyti rankose, jums reikia telefono skubiai (šiandien ar rytoj), norite gauti profesionalų konsultantų patarimą, planuojate pirkti labai brangų telefoną ir norite maksimalios saugumo garantijos, arba tiesiog jaučiatės patogiau pirkdami tradiciškai.

Asmeniškai aš rekomenduočiau tokią strategiją: eikite į fizinę parduotuvę, apžiūrėkite norimus telefonus, palaikykite juos rankose, pasikonsultuokite su pardavėjais. O tada eikite namo ir palyginkite kainas Pigu.lt. Jei skirtumas yra 50-100 eurų ar daugiau – verta pirkti internetu. Jei skirtumas tik 10-20 eurų – galbūt geriau pirkti parduotuvėje dėl ramybės ir patogumo.

Ir paskutinis patarimas – nesiskubinkite. Telefonas nėra impulso pirkimas. Paskirkite laiko, paskaitykite atsiliepimus apie konkretų modelį, palyginkite kainas keliose vietose, patikrinkite pardavėjo reputaciją. Kelios valandos tyrimo gali sutaupyti jums ne tik pinigų, bet ir daug nervų ateityje. Pigu.lt gali būti puikus įrankis telefonui įsigyti, bet tik jei juo naudojatės protingai ir atsargiai.

Опубліковано в Kompiuterių remontas, naujienos.