Swedbank PayPal: kaip susieti sąskaitas

Kodėl verta susieti Swedbank sąskaitą su PayPal

Šiandien internete apsipirkti tapo tokia pat įprasta kasdienybės dalis kaip ir kavos nusipirkimas pakeliui į darbą. Tačiau ne visada parduotuvės priima lietuviškas korteles, o kartais tiesiog patogiau naudoti tarptautinius mokėjimo sprendimus. Čia ir ateina į pagalbą PayPal – viena populiariausių elektroninių piniginių sistemų pasaulyje.

Swedbank klientams susieti savo banko sąskaitą su PayPal yra ypač patogu, nes tai leidžia greitai papildyti PayPal balansą, atlikti pirkimus ir gauti pinigus iš užsienio be jokių komplikacijų. Be to, tai suteikia papildomą apsaugos sluoksnį – jūsų banko kortelės duomenys nėra tiesiogiai perduodami pardavėjams, o visa komunikacija vyksta per PayPal sistemą.

Daugelis žmonių vengia šio proceso manydami, kad tai sudėtinga ar užtruks amžinybę. Tiesą sakant, viskas užtrunka vos kelias minutes, o kartą susiejus sąskaitas, galėsite mėgautis patogiais mokėjimais daugelyje internetinių parduotuvių visame pasaulyje.

Kas yra PayPal ir kaip jis veikia

PayPal gimė dar 1998 metais, kai grupė entuziastų nusprendė sukurti saugų būdą persiųsti pinigus internetu. Įdomu tai, kad vienas iš įkūrėjų buvo Elonas Muskas, kuris vėliau šiuos pinigus panaudojo kurdamas Tesla ir SpaceX. Bet grįžkime prie PayPal.

Sistema veikia kaip tarpininkas tarp jūsų banko sąskaitos ir pardavėjo. Kai perkate kažką internete ir renkates PayPal mokėjimo būdą, jūs iš esmės sakote pardavėjui: „Aš turiu pinigų PayPal sąskaitoje, paimk iš ten”. PayPal tada patikrina ar tikrai turite pakankamai lėšų arba ar jūsų susietoje banko sąskaitoje/kortelėje yra pinigų, ir jei viskas gerai – perveda pinigus pardavėjui.

Svarbu suprasti, kad PayPal gali veikti dviem būdais. Pirmas – galite laikyti pinigus pačioje PayPal sąskaitoje kaip elektroninėje piniginėje. Antras – galite tiesiog susieti kortelę ar banko sąskaitą, ir tada kiekvienas mokėjimas bus automatiškai nurašomas iš jūsų banko. Daugelis lietuvių renkasi antrąjį variantą, nes nereikia nuolat papildyti PayPal balanso.

Pasiruošimas prieš pradedant susiejimo procesą

Prieš šokdami į susiejimo procesą, verta pasirūpinti keliais dalykais. Visų pirma, įsitikinkite, kad turite aktyvią Swedbank sąskaitą ir veikiančią debetinę ar kreditinę kortelę. PayPal Lietuvoje priima Visa ir Mastercard korteles, tad jei turite vieną iš jų – puiku.

Taip pat jums reikės prieigos prie Swedbank internetinės bankininkystės. Nors pats susiejimas vyksta PayPal pusėje, kartais gali prireikti patvirtinti tam tikrus mokėjimus ar patikrinti, ar testinis mokėjimas praėjo sėkmingai. Todėl turėkite po ranka savo Smart-ID, mobiliąją programėlę arba kitus prisijungimo būdus.

Dar vienas svarbus dalykas – įsitikinkite, kad jūsų kortelė yra aktyvuota internetiniams mokėjimams. Kai kurios kortelės pagal nutylėjimą turi apribojimus, kuriuos galima pašalinti Swedbank internetinėje bankininkystėje skiltyje „Kortelės nustatymai”. Ten galite įjungti tarptautinius mokėjimus ir internetinius pirkimus.

Kaip sukurti PayPal sąskaitą lietuviui

Jei dar neturite PayPal sąskaitos, jos sukūrimas yra pirmasis žingsnis. Eikite į paypal.com ir pasirinkite „Registruotis”. Jums bus pasiūlyti du variantai – asmeninė sąskaita arba verslo sąskaita. Jei perkate sau asmeniniams poreikiams, rinkitės asmeninę.

Registracijos metu reikės įvesti savo el. pašto adresą, sugalvoti stiprų slaptažodį ir užpildyti pagrindinę informaciją – vardą, pavardę, adresą. Būtinai naudokite tikrus duomenis, nes vėliau PayPal gali paprašyti patvirtinti jūsų tapatybę, ypač jei planuojate atlikti didesnius mokėjimus.

Šalis turėtų būti nustatyta „Lietuva”, o valiuta – eurai. Nors PayPal palaiko daugybę valiutų, eurais naudotis yra patogiausiai, nes išvengiama papildomų konversijos mokesčių. Kai kurie žmonės klysta pasirinkdami ne tą šalį, manydami, kad tai suteiks daugiau galimybių, bet iš tikrųjų tai tik sukelia problemų vėliau.

Po registracijos gausite patvirtinimo laišką į savo el. paštą. Būtinai jį patvirtinkite – tai svarbus saugumo žingsnis. Be patvirtinto el. pašto, kai kurios PayPal funkcijos bus apribotos.

Kortelės ar banko sąskaitos susiejimas su PayPal

Dabar pats įdomiausias etapas – sąskaitos susiejimas. Prisijunkite prie savo PayPal paskyros ir ieškokite skyriaus „Piniginė” arba „Wallet” (priklausomai nuo kalbos nustatymų). Ten rasite galimybę pridėti mokėjimo metodą.

Jums bus pasiūlytos dvi pagrindinės opcijos: pridėti kortelę arba pridėti banko sąskaitą. Lietuvoje paprasčiau ir greičiau yra pridėti kortelę, nes tiesioginis banko sąskaitos susiejimas ne visada veikia sklandžiai su visais Lietuvos bankais. Todėl rekomenduoju rinktis kortelės pridėjimą.

Įveskite savo Swedbank kortelės numerį (tą ilgą 16 skaitmenų skaičių ant kortelės priekio), galiojimo pabaigos datą ir CVV kodą (trijų skaitmenų kodą ant kortelės nugarėlės). PayPal taip pat paprašys nurodyti kortelės turėtojo vardą ir pavardę – įveskite tiksliai taip, kaip parašyta ant kortelės.

Po šio žingsnio PayPal atliks kortelės patvirtinimą. Tai vyksta dviem būdais. Pirmasis – jie gali nurašyti simbolinę sumą (paprastai 1-2 eurus) ir tada iš karto ją grąžinti. Antrasis – jie gali atlikti labai mažą mokėjimą su specialiu kodu aprašyme, kurį vėliau reikės įvesti PayPal sistemoje.

Kortelės patvirtinimas ir galimos kliūtys

Kortelės patvirtinimas kartais sukelia daugiausia klausimų. Kai PayPal atlieka testinį mokėjimą, jis gali užtrukti nuo kelių minučių iki kelių dienų, kol pasirodys jūsų Swedbank sąskaitos išraše. Būkite kantrūs – tai normalu.

Kai pamatysite šį mokėjimą savo banko išraše, atkreipkite dėmesį į aprašymą. Ten bus nurodytas 4 skaitmenų kodas, kurį reikės įvesti PayPal sistemoje. Grįžkite į PayPal, eikite į kortelės nustatymus ir įveskite šį kodą. Jei viskas teisingai – jūsų kortelė bus patvirtinta ir galėsite ja naudotis.

Kartais žmonės susiduria su problema, kai PayPal atmeta kortelę. Dažniausios priežastys: kortelė nėra aktyvuota tarptautiniams mokėjimams, pasiektas dienos mokėjimų limitas, arba kortelė paprasčiausiai nebepalaiko internetinių mokėjimų. Jei taip nutinka, paskambinkite į Swedbank klientų aptarnavimą numeriu 1884 ir paaiškinkite situaciją. Jie greitai pasakys, kas negerai, ir padės išspręsti problemą.

Dar viena dažna kliūtis – nesutampantys duomenys. Jei PayPal sistemoje įvedėte vardą ir pavardę šiek tiek kitaip nei parašyta ant kortelės (pavyzdžiui, su lietuviškomis raidėmis vietoj lotyniškų), sistema gali atmesti kortelę. Visada naudokite tiksliai tokius pačius duomenis, kokie nurodyti ant kortelės.

Kaip atlikti pirmąjį mokėjimą ir išbandyti sistemą

Kai jūsų kortelė sėkmingai patvirtinta, laikas išbandyti sistemą. Rekomenduoju pradėti nuo nedidelio pirkimo – pavyzdžiui, užsisakyti kažką iš eBay arba sumokėti už kokią nors nedidelę paslaugą. Taip galėsite įsitikinti, kad viskas veikia sklandžiai, neprizadėdami didelių sumų.

Kai pasirenkate PayPal kaip mokėjimo būdą internetinėje parduotuvėje, jus nukreips į PayPal puslapį, kur reikės prisijungti prie savo paskyros. Ten pamatysite mokėjimo santrauką – kiek kainuoja prekė, ar yra papildomų mokesčių, ir iš kurios kortelės bus nurašyti pinigai.

Svarbu žinoti, kad PayPal kartais prideda savo mokesčius, ypač jei perkate iš pardavėjo, kuris naudoja kitą valiutą. Prieš patvirtindami mokėjimą, atidžiai peržiūrėkite visas sumas. Jei matote, kad valiutos keitimo kursas atrodo nepalankus, galite pabandyti pakeisti nustatymus ir mokėti tiesiogiai eurais, jei pardavėjas tai palaiko.

Po pirmojo sėkmingo mokėjimo pinigai bus nurašyti iš jūsų Swedbank kortelės per kelias sekundes arba minutes. Galite iš karto patikrinti Swedbank programėlėje, ar operacija praėjo. Jei viskas gerai – sveikinu, jūsų PayPal ir Swedbank sąskaitos sėkmingai susietos ir veikia!

Saugumas, patarimai ir kaip išvengti nemalonumų

Naudojant PayPal su Swedbank kortele, saugumas turėtų būti prioritetas. PayPal turi gerą reputaciją dėl pirkėjų apsaugos – jei negaunate prekės arba ji neatitinka aprašymo, galite atidaryti ginčą ir dažniausiai atgauti pinigus. Tačiau yra keletas dalykų, kuriuos verta žinoti.

Visų pirma, niekada nesidalinkite savo PayPal slaptažodžiu su niekuo. Skamba akivaizdžiai, bet sukčiai dažnai bando apsimesti PayPal darbuotojais ir prašo prisijungimo duomenų. Tikrasis PayPal niekada neprašys jūsų slaptažodžio el. paštu ar telefonu.

Antra, įjunkite dviejų veiksnių autentifikaciją PayPal paskyroje. Tai reiškia, kad kaskart prisijungiant reikės ne tik slaptažodžio, bet ir specialaus kodo, kurį gausite telefonu. Tai gerokai apsunkina sukčių gyvenimą, net jei jiems pavyktų sužinoti jūsų slaptažodį.

Dar vienas patarimas – reguliariai tikrinkite savo PayPal operacijų istoriją. Jei pastebite įtartiną veiklą, nedelsiant susisiekite su PayPal palaikymu. Jie turi 24/7 pagalbos liniją ir paprastai greitai reaguoja į saugumo incidentus.

Kalbant apie mokesčius, žinokite, kad PayPal yra nemokamas gaunant pinigus iš draugų ir šeimos (jei siunčiama kaip asmeninis pervedimas), bet ima komisinį mokestį, kai gaunate pinigus už prekes ar paslaugas. Siųsdami pinigus, paprastai nemokate nieko, jei tai vyksta toje pačioje valiutoje ir šalyje.

Dar vienas geras patarimas – jei planuojate dažnai naudotis PayPal, apsvarstykite galimybę laikyti nedidelę sumą pačioje PayPal piniginėje. Taip mokėjimai bus dar greitesni, nes nereikės laukti, kol pinigai bus nurašyti iš banko kortelės. Tačiau nelaikykite ten didelių sumų – vis dėlto tai nėra bankas, ir nors PayPal yra saugus, bankas visada yra patikimesnis pinigų saugojimo būdas.

Ką daryti kai viskas susieta ir veikia

Kai jūsų Swedbank kortelė sėkmingai susieta su PayPal ir jau atlikote kelis mokėjimus, galite pradėti naudotis visomis sistemos galimybėmis. PayPal priimamas daugybėje internetinių parduotuvių – nuo Amazon ir eBay iki įvairių mažesnių užsienio e-parduotuvių, kurios kitaip nepriimtų lietuviškų kortelių.

Viena iš patogesnių funkcijų yra galimybė siųsti pinigus draugams ir šeimai. Jei jūsų draugas taip pat turi PayPal, galite jam persiųsti pinigus tiesiog žinodami jo el. pašto adresą. Tai ypač patogu, kai reikia grąžinti skolą arba pasidalinti restorano sąskaita po bendro vakaro.

PayPal taip pat leidžia gauti pinigus – pavyzdžiui, jei parduodate kažką internetu arba teikiate freelance paslaugas. Kai kas nors jums persiunčia pinigus, jie pirmiausia atsiduria jūsų PayPal paskyroje. Tada galite juos palikti ten būsimiems pirkimams arba išsigryninti į savo Swedbank sąskaitą. Išgryninimas paprastai užtrunka 1-3 darbo dienas ir yra nemokamas, jei išsigryninate į banko sąskaitą.

Dar viena naudinga funkcija – prenumeratų valdymas. Jei užsisakote kokią nors mėnesinę paslaugą per PayPal (pavyzdžiui, Spotify, Netflix ar kokią nors programinę įrangą), galite bet kada atšaukti prenumeratą tiesiog PayPal paskyroje, net nesilankydami tos paslaugos svetainėje. Tai labai patogu, kai užmirštate, kur ir ką užsisakėte.

Nepamirškite, kad PayPal taip pat veikia mobiliojoje programėlėje, kurią galite atsisiųsti į savo telefoną. Ten galite greitai patikrinti balansą, peržiūrėti operacijų istoriją, siųsti pinigus draugams ir net mokėti kai kuriose fizinėse parduotuvėse, kurios priima PayPal mokėjimus. Programėlė yra intuityvi ir dažnai patogesnė nei naudojimasis kompiuteriu.

Taigi dabar, kai viskas veikia, galite ramiai apsipirkinėti tarptautinėse parduotuvėse, siųsti ir gauti pinigus, ir mėgautis papildoma apsauga, kurią suteikia PayPal. Jūsų Swedbank kortelė lieka saugiai susiejta fone, o jūs tiesiog mėgaukitės patogiais mokėjimais be rūpesčių. Jei kada nors kiltų klausimų ar problemų, PayPal turi išsamų pagalbos centrą lietuvių kalba, o Swedbank klientų aptarnavimas visada pasiruošęs padėti su banko pusės klausimais.

Опубліковано в Technologijos.