Volkswagen Touareg: naujausios technologijos

Kai prabanga susitinka su technologijomis

Volkswagen Touareg visada buvo kažkas daugiau nei paprastas visureigis. Nuo pat pirmosios kartos, kuri pasirodė 2002 metais, šis automobilis demonstravo, kad vokiečių inžinieriai sugeba sukurti ne tik praktišką, bet ir technologiškai pažangų transporto priemonę. Dabartinė, trečiosios kartos versija, pristatyta 2018 metais, yra tikras technologijų šedevras, kuriame telpa tiek daug inovacijų, kad kartais net sunku patikėti, jog tai vis dar serinis automobilis.

Touareg dalijasi platforma su Audi Q7, Q8, Porsche Cayenne ir net Bentley Bentayga, tačiau turi savo unikalų charakterį. Tai automobilis, kuris skirtas tiems, kas nori turėti visas naujausias technologijas, bet nenori per daug išsišokti. Jokių ryškių logotipų ar agresyvaus dizaino – tiesiog solidus, elegantiškos išvaizdos visureigis, kurio viduje slepiasi tikra technologinė laboratorija.

Skaitmeninis salonas, kuris tikrai veikia

Įlipus į Touareg saloną, pirmiausia krenta į akis didžiulis 15 colio centrinis ekranas. Bet tai ne vien tik dydis – čia svarbu, kaip visa sistema veikia. Volkswagen pavadino šią sistemą „Innovision Cockpit”, ir tai tikrai tinkamas pavadinimas. Prieš vairuotoją yra 12 colio skaitmeninis prietaisų skydelis, o centre – minėtas 15 colio jutiklinis ekranas, kuris kontroliuoja praktiškai viską.

Kas įdomiausia – sistema reaguoja greitai. Daugelis gamintojų įdeda didžiulius ekranus, bet jie lėtai atsako, kabinėja ar tiesiog dirba nepatogiai. Touareg atveju matosi, kad inžinieriai tikrai dirbo su šia sistema. Ji turi fizinių mygtukų alternatyvas svarbiausiam funkcijoms, o pats ekranas padalintas į logiškus blokus.

Vienas iš geriausių dalykų – tai kaip sistema įsimena jūsų įpročius. Pavyzdžiui, jei kiekvieną rytą 7:30 įjungiate sėdynių šildymą ir nustatote klimato kontrolę į 22 laipsnius, sistema tai pamato ir pradeda siūlyti šiuos nustatymus automatiškai. Nereikia jokių sudėtingų programavimų – dirbtinis intelektas tiesiog mokosi iš jūsų elgesio.

Oro pakaba, kuri mąsto už jus

Viena įspūdingiausių Touareg technologijų yra pažangi oro pakaba. Tai ne ta paprasta sistema, kuri tiesiog leidžia pakelti ar nuleisti automobilį. Čia kalbame apie tikrą technologinį stebuklą, kuris vadinasi „4-Corner Air Suspension” su elektromechanine aktyvios stabilizacijos sistema.

Sistema naudoja kameras, kurios skaito kelią prieš automobilį. Taip, jūs teisingai supratote – kamera žiūri į kelią ir iš anksto paruošia pakabą tam, kas laukia priekyje. Matote duobę? Sistema jau žino apie ją ir pakoreguoja kiekvieno rato pakabą atskirai dar prieš jums į ją įvažiuojant. Rezultatas – jausmas, kad važiuojate tiesiog idealiu keliu, net kai realybė yra visai kitokia.

Be to, sistema gali pakelti automobilį iki 70 mm nuo standartinės padėties, kai reikia įveikti sunkesnes kliūtis. O greitkelyje ji automatiškai nusileisdžia 15 mm, sumažindama oro pasipriešinimą ir degalų sąnaudas. Visa tai vyksta automatiškai, jums net nereikia apie tai galvoti.

Variklio ir transmisijos simfonija

Touareg siūlo kelis variklius, bet visi jie turi vieną bendrą bruožą – jie dirba su 8 pavarų automatiniu „Tiptronic” greičių dėže. Ši transmisija yra tikras malonumas – ji perjungia pavarą taip sklandžiai, kad dažnai net nepastebite, kada tai įvyksta.

Europoje populiariausias yra 3.0 litro V6 dyzelinis variklis su 286 arklių jėgomis. Šis variklis naudoja dviejų pakopų turbokompresoriaus sistemą, kuri praktiškai eliminuoja turbinės duobės efektą. Paspaudžiate akseleratorių, ir galia ateina iš karto, be jokio laukimo.

Bet tikras technologinis šedevras yra hibridinis variantas. Jis jungia 3.0 litro V6 benziną su elektros varikliu, bendrai sukurdamas 462 arklio jėgas. Akumuliatorių talpa – 17.9 kWh, kas leidžia nuvažiuoti apie 40-47 kilometrus tik elektra. Galbūt tai neskamba daug, bet kasdieniam važinėjimui mieste to dažnai pakanka.

Įdomiausia hibridinio varianto dalis – kaip protingai sistema valdo energiją. Ji naudoja navigacijos duomenis ir žino, kur priekyje yra kalnai, kur leidimasis, kur bus greitkelis. Remdamasi šia informacija, sistema sprendžia, kada naudoti elektros variklį, kada benziną, o kada kraunamą akumuliatorių. Tai ne vien tik degalų ekonomija – tai visiškai naujas požiūris į važiavimą.

Vairavimo asistentas, kuris iš tikrųjų padeda

Touareg turi tokį technologijų arsenalą, kad kartais atrodo, jog automobilis galėtų važiuoti pats. Ir iš tiesų, tam tikromis sąlygomis jis beveik tai ir daro. Sistema vadinama „Travel Assist” ir ji veikia iki 210 km/h greičio – tai viena aukščiausių ribų rinkoje.

Kaip tai veikia praktiškai? Sistema palaiko automobilį savo juostoje, išlaiko saugų atstumą nuo priekyje važiuojančio automobilio, gali automatiškai stabdyti ir vėl pradėti važiuoti spūstyse. Bet svarbiausia – ji daro tai sklandžiai. Daugelis panašių sistemų dirba nervingai, nuolat koreguodamos kryptį ir greitį. Touareg sistema dirba ramiai ir nuspėjamai.

Yra ir „Emergency Assist” funkcija. Jei sistema nejaučia jūsų rankų ant vairo tam tikrą laiką (ir jūs nereaguojate į perspėjimus), ji daro prielaidą, kad kažkas negerai. Automobilis įjungia avarinius žibintus, pradeda lėtai stabdyti ir sustoja savo juostoje, tuo pačiu automatiškai iškvietdamas pagalbą.

Naktinio matymo kamera – tai dar viena funkcija, kuri iš pradžių atrodo kaip prabanga, bet kai kartą ja pasinaudojate, suprantate jos vertę. Sistema naudoja infraraudonųjų spindulių kamerą, kuri mato iki 300 metrų priekyje. Ji gali aptikti pėsčiuosius ir gyvūnus tamsoje ir įspėja jus apie juos dar prieš juos apšviečiant žibintais.

Keturių varančiųjų ratų sistema naujame lygmenyje

Volkswagen 4Motion sistema Touareg yra gerokai sudėtingesnė nei įprastos keturių varančiųjų ratų sistemos. Čia naudojamas Torsen centrinis diferencialas su galimybe blokuoti galinį diferencialą. Bet tikroji magija slypi ne mechanikoje, o elektronikoje.

Sistema dirba kartu su vadinamuoju „Off-Road Mode”, kuris turi kelis režimus: Gravel (žvyras), Mud (purvas), Sand (smėlis) ir Snow (sniegas). Kiekvienas režimas keičia ne tik keturių ratų pavaros elgesį, bet ir variklio atsako charakteristikas, transmisijos perjungimo taškus, stabilumo kontrolės įsikišimo lygį ir net oro pakabos nustatymus.

Pavyzdžiui, smėlio režime sistema automatiškai sumažina padangų slėgį (jei turite centralinę padangų pūtimo sistemą), pakelia automobilį į maksimalią aukštį, leidžia ratams šiek tiek slysti ir palaiko aukštesnius apsisukimus, kad išlaikytumėte pagreitį. Purvo režime sistema agresyviau naudoja stabdžius atskiruose ratuose, kad perduotų jėgą ten, kur yra sukibimas.

Yra ir „Hill Descent Control” – sistema, kuri automatiškai kontroliuoja greitį leidžiantis stačiu šlaitu. Jūs tiesiog valdote kryptį, o automobilis pats palaiko saugų 2-30 km/h greitį, naudodamas variklio stabdymą ir stabdžius.

Garso sistema, kuri konkuruoja su namų kino salėmis

Daugelis žmonių nekreipia dėmesio į garso sistemas automobiliuose, bet Touareg atveju tai būtų klaida. Aukščiausios komplektacijos modeliai gali būti aprūpinti „Dynaudio Consequence” garso sistema su 1920 vatų stiprintuvu ir 17 garsiakalbių.

Kas daro šią sistemą ypatingą? Pirmiausia, tai kaip ji suderinta su salono akustika. Inžinieriai praleido šimtus valandų matuodami, kaip garsas atsispindi nuo skirtingų paviršių salono viduje. Rezultatas – garsas, kuris pasiekia kiekvieną keleivį vienodai gerai, nepriklausomai nuo to, kur jis sėdi.

Sistema turi 3D garso funkciją, kuri sukuria erdvinį garso efektą. Klausantis muzikos, galite tiksliai nusakyti, iš kur ateina kiekvienas instrumentas. Tai veikia naudojant specialius algoritmus, kurie analizuoja garso įrašą ir pasiskirsto jį per skirtingus garsiakalbius taip, kad sukurtų erdvės iliuziją.

Kai technologijos tampa kasdienybe

Touareg technologijos nėra tiesiog sąrašas funkcijų specifikacijų lape. Jos integruotos taip, kad tampa natūralia vairavimo patirties dalimi. Po kelių savaičių su šiuo automobiliu, jūs net nepagalvojate apie tai, kad naudojate pažangias sistemas – jos tiesiog veikia fone, darydamos jūsų kelionę saugesnę, patogesnę ir malonesnę.

Ar verta visa tai? Na, Touareg nėra pigus automobilis, ir už visas šias technologijas reikia mokėti. Bet jei vertinate komfortą, saugumą ir naujausias inovacijas, sunku rasti geresnę alternatyvą šioje klasėje. Tai automobilis, kuris parodo, kur link juda automobilių pramonė – link vis protingesnių, vis labiau prijungtų ir vis labiau autonomiškų transporto priemonių.

Geriausias patarimas tiems, kas svarsto Touareg įsigijimą: išbandykite visas sistemas. Nevažiuokite tik 10 minučių aplink saloną – paprašykite ilgesnio bandomojo važiavimo. Išbandykite oro pakabą skirtinguose keliuose, patikrinkite, kaip veikia vairavimo asistentas greitkelyje, pasiklausykite garso sistemos. Tik tada suprasite, kiek daug inžinerinio darbo įdėta į šį automobilį, ir kodėl jis tikrai yra vienas technologiškiausių visureigių, kuriuos galite nusipirkti šiandien.

Опубликовано в Automobilinių navigacijų atnaujinimas.