Hyundai N Vision 74: futuristinės technologijos

Kai praeitis susitinka su ateitimi ant keturių ratų

Hyundai N Vision 74 – tai ne tiesiog koncepcinis automobilis. Tai laiko mašina, kuri perka mus į 1974-ųjų futuristines svajones, bet su 2024-ųjų technologijomis po gaubtu. Kai pirmą kartą pamačiau šį automobilį nuotraukose, atrodė, kad kažkas paėmė seną „Giugiaro” dizainą ir įkvėpė jam naują gyvenimą. Ir žinote ką? Būtent taip ir įvyko.

Šis automobilis gimė iš nostalgijos Hyundai Pony Coupe koncepcijai, kurią kadaise sukūrė legendinis italų dizaineris Giorgetto Giugiaro. Bet N Vision 74 – tai ne retro projektas. Tai radikaliai naujas požiūris į tai, kaip turėtų atrodyti ir veikti aukštos galios sportinis automobilis. Ir svarbiausia – jis veikia ne benzinu, ne gryna elektra, o hibridine vandenilio ir baterijų sistema, kuri skamba kaip mokslinė fantastika.

Vandenilio ir elektros simfonija

Pabandykime suprasti, kaip šis technologinis stebuklas iš tikrųjų veikia. N Vision 74 širdyje plaka du energijos šaltiniai: vandenilio kuro elementai ir aukštos įtampos baterijos. Tai tarsi turėti du variklius viename automobilyje, tik dar sudėtingiau ir įdomiau.

Vandenilio kuro elementai čia veikia kaip pagrindinė energijos gamykla. Jie ima vandenilį iš specialių talpų ir chemiškai sujungia jį su deguonimi iš oro. Šio proceso metu gimsta elektra ir… vanduo. Taip, vienintelis šalutinis produktas yra H2O. Skamba paprasta, bet technologija už šito yra neįtikėtinai sudėtinga.

Bet štai kur prasideda tikrasis meistriškumas – ta elektra neina tiesiai į variklius. Ji pirmiausia kraunama į 62,4 kWh baterijas, kurios veikia kaip energijos buferis. Kodėl taip sudėtingai? Nes lenktynių trasoje tau reikia staigių galios šuolių, o kuro elementai negali taip greitai reaguoti. Baterijos čia veikia kaip turbo režimas – jos suteikia tą papildomą sprogimą, kai tau jo labiausiai reikia.

Keturi varikliai ir 670 arkliukų

Dabar prie smagiausios dalies. N Vision 74 turi po elektrinį variklį prie kiekvieno rato. Keturis variklius! Bendra sistema išspaudžia apie 500 kW arba maždaug 670 arklio jėgų. Tai daugiau nei daugelis šiuolaikinių superautomobilių.

Bet galia – tai tik pusė istorijos. Tikrasis žaidimo keitėjas yra tai, kaip šie keturi varikliai gali būti valdomi atskirai. Įsivaizduokite: kompiuteris gali reguliuoti kiekvieno rato sukimo greitį ir sukimo momentą šimtus kartų per sekundę. Tai reiškia, kad automobilis gali dinamiškai perskirstyti galią priklausomai nuo to, kaip vairuojate.

Įsukate į posūkį? Sistema gali sumažinti vidinio rato galią ir padidinti išorinio, padėdama automobiliui apsisukti. Prarandate sukibimą galiniais ratais? Sistema akimirksniu perkelia galią į priekinius. Tai tarsi turėti keturis atskirus variklius, kurie nuolat bendrauja tarpusavyje ir su keliu.

Aušinimo sistema, kuri nenuobodžiauja

Kai generuoji 670 arklio jėgų ir naudoji vandenilio kuro elementus, kurie natūraliai šyla, aušinimas tampa kritiškai svarbus. Hyundai inžinieriai čia sukūrė tikrą šedevrą – trijų kontūrų aušinimo sistemą.

Pirmasis kontūras aušina kuro elementus. Antrasis – baterijas ir elektroniką. Trečiasis – elektromotorus. Visi trys kontūrai dirba nepriklausomai, bet koordinuotai, kaip gerai suderintas orkestras. Kodėl taip sudėtingai? Nes skirtingi komponentai turi skirtingas optimalias darbo temperatūras.

Kuro elementai geriausia veikia apie 80°C temperatūroje. Baterijos mėgsta būti vėsesnės – apie 25-40°C. Elektriniai varikliai gali toleruoti aukštesnes temperatūras, bet vis tiek turi būti aušinami intensyviai, ypač lenktynių trasoje. Viena aušinimo sistema visiems – tai būtų kompromisas, kuris sumažintų efektyvumą.

Pažiūrėkite į N Vision 74 dizainą – tos masyvios oro įsiurbimo angos priekyje ir šonuose nėra tik grožiui. Jos tiesiogiai maitina aušinimo sistemą oru. O tie išraižyti šonai su „žiaunomis”? Tai oro išmetimo kanalai, kurie išstumia šiltą orą iš aušinimo radiatorių.

Vandenilio tankavimas ir praktiniai aspektai

Vienas didžiausių klausimų apie vandenilio automobilius – kaip juos pripildyti? N Vision 74 naudoja 700 barų slėgio vandenilio talpyklas. Tai neįtikėtinai aukštas slėgis – apie 690 kartų didesnis už atmosferinį.

Pilnas tankavimas užtrunka apie 5 minutes. Palyginkite tai su elektromobiliu, kuriam reikia 30-60 minučių greito įkrovimo. Štai kodėl vandenilis yra įdomus lenktynių kontekste – galite greitai sugrįžti į trasą, kaip ir su benzininiu automobiliu.

Bet čia slypi ir didžiausia problema. Vandenilio degalinių infrastruktūra yra beveik neegzistuojanti. Net tokiose pažangiose šalyse kaip Vokietija ar Japonija, vandenilio degalinių yra vos kelios dešimtys. Lietuvoje? Nė vienos. Tai reiškia, kad N Vision 74, net jei būtų serijinis automobilis, būtų praktiškai nenaudojamas kasdieniam vairavimui mūsų šalyje.

Dizainas, kuris kalba apie greitį

Grįžkime prie to, kaip šis automobilis atrodo, nes dizainas čia nėra tik estetika – tai funkcionalumas. N Vision 74 forma yra tiesiogiai įkvėpta 1974-ųjų Pony Coupe koncepcijos. Tos aštriosios linijos, plokščias gaubtas, kampuotas profilis – visa tai primena 70-ųjų „wedge” dizaino epoką.

Bet kur seni automobiliai turėjo tuščias plokštumas, N Vision 74 turi funkcionalinius elementus. Kiekviena anga, kiekviena išpjova turi tikslą. Priekinės oro įsiurbimo angos maitina aušinimo sistemą. Šoniniai kanalai valdo oro srautą aplink ratus. Galinis difuzorius ir spoileris generuoja prispaudimo jėgą dideliu greičiu.

Apšvietimas taip pat pasakoja istoriją. Horizontalios LED juostos priekyje ir gale sukuria unikalų šviesų parašą, kuris primena senuosius kvadratinius žibintus, bet moderniu būdu. Kai automobilis juda tamsoje, tas apšvietimas sukuria beveik kibernetinį efektą.

Ar tai tik koncepcija ar kažkas daugiau?

Daugelis konceptinių automobilių yra tik dizaino studijos – gražūs objektai, kurie niekada nevažinės realiais keliais. Bet N Vision 74 yra kitoks. Hyundai tvirtina, kad šis automobilis yra visiškai funkcionalus ir gali važinėti trasoje.

Kompanija jau išbandė jį Nürburgring trasoje Vokietijoje. Tai nėra tik lėtas riedėjimas demonstracijai – kalbama apie tikrus lenktynių tempus. Hyundai netgi užsiminė, kad galvoja apie riboto kiekio gamybą arba net lenktynių seriją su šiais automobiliais.

Bet ar tai reiškia, kad galėsite nusipirkti tokį automobilį? Greičiausiai ne. Bent jau ne artimiausiu metu. Vandenilio infrastruktūros trūkumas, gamybos sudėtingumas ir kaina (kuri būtų astronominė) daro jį nepraktiškų kasdieniam naudojimui. Tačiau tai nereiškia, kad N Vision 74 yra beverčiu projektu.

Technologijų laboratorija ant ratų ir kas laukia toliau

N Vision 74 tikroji vertė yra kaip technologijų inkubatorius. Čia Hyundai išbando sprendimus, kurie galiausiai atsiras serijiniuose automobiliuose. Ta pažangi keturių variklių sistema? Jos supaprastinta versija jau dabar naudojama kai kuriuose elektromobiliuose. Pažangi aušinimo sistema? Jos principai bus pritaikyti būsimiems aukštos galios modeliams.

Vandenilio technologija taip pat mokosi čia. Kiekviena valanda trasoje suteikia vertingų duomenų apie tai, kaip kuro elementai veikia ekstremaliais režimais. Kaip greitai jie reaguoja į galios pakeitimus? Kaip ilgai išlaiko maksimalią galią? Kaip elgiasi skirtingomis temperatūromis? Visa ši informacija yra neįkainojama kuriant kitos kartos vandenilio automobilius.

Ir galbūt svarbiausia – N Vision 74 keičia suvokimą apie tai, kaip turėtų atrodyti ekologiškas automobilis. Per daug metų ekologiški automobiliai buvo nuobodūs, lėti ir neįdomūs. N Vision 74 sako: „Galite turėti nulinio išmetimo automobilį, kuris yra greitesnis už Ferrari ir atrodo kaip mokslinės fantastikos filmo žvaigždė.”

Hyundai N padalinys, kuris sukūrė šį automobilį, jau turi įspūdingą istoriją su tokiais modeliais kaip i30 N ir Kona N. Jie įrodė, kad gali kurti tikrus vairuotojo automobilius, kurie konkuruoja su BMW M ir Mercedes-AMG. N Vision 74 yra jų vizija, kur ši filosofija gali nuvesti ateityje.

Ar pamatysime N Vision 74 gatvėse? Galbūt ne tokį, kokį matome dabar. Bet ar pamatysime automobilius, kurie naudoja jo technologijas ir įkvėpti jo dizaino? Beveik tikrai. Ir tai daro šį konceptą daug įdomesnį nei dar vieną nepasiekiamą svajonę – tai yra tikras žvilgsnis į tai, kaip Hyundai mato automobilių ateitį. Ateitį, kur galia, dizainas ir ekologija nebėra priešingybės, o skirtingi to paties nuostabaus paketo aspektai.

Опубликовано в Kompiuterių remontas, naujienos.